Het Hanomag Topic
Re: Het Hanomag Topic
ja die ja,
erg moeilijk is het ook niet hoor, alleen heel veel werk. kijk eens in de kitcarwereld wat daar gewisseld en gecombineerd word aan motoren, dan sla je stijl achter over.
volgens mij is die UN1bak alleen VEEEEEL te lang en moet je een uitsparing in het paard zagen en die weer dicht lassen... slecht plan lijkt me.
ik heb de bus weer bij huis dus kan eens gaan meten nu.
Grtz Thomas
erg moeilijk is het ook niet hoor, alleen heel veel werk. kijk eens in de kitcarwereld wat daar gewisseld en gecombineerd word aan motoren, dan sla je stijl achter over.
volgens mij is die UN1bak alleen VEEEEEL te lang en moet je een uitsparing in het paard zagen en die weer dicht lassen... slecht plan lijkt me.
ik heb de bus weer bij huis dus kan eens gaan meten nu.
Grtz Thomas
Ben benieuwd welke conversie jij gaat maken.
Mij leek een zuinig dieseltje wel wat voor in de HY. Mooi wat trekkracht en wordt je wat minder arm bij de pomp. Een 2,8HDi van PSA bijvoorbeeld. Die loopt in een zware jumper al dik 170.....moet er niet aan denken in een HY wieuw
Mij leek een zuinig dieseltje wel wat voor in de HY. Mooi wat trekkracht en wordt je wat minder arm bij de pomp. Een 2,8HDi van PSA bijvoorbeeld. Die loopt in een zware jumper al dik 170.....moet er niet aan denken in een HY wieuw
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: US-04-51
Thomas nog iets verder gekomen met je renault bak?
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
Hoi allemaal,
voor de geïnteresseerden heb ik wat nieuwe foto's van de hanomag inbouw.
Ik heb van de winter de bak geheel gereviseerd, zodat ik wat nieuwe foto's heb kunnen nemen.
Kan niet wachten om er weer mee op pad te gaan als de pekel weg is!
voor de geïnteresseerden heb ik wat nieuwe foto's van de hanomag inbouw.
Ik heb van de winter de bak geheel gereviseerd, zodat ik wat nieuwe foto's heb kunnen nemen.
Kan niet wachten om er weer mee op pad te gaan als de pekel weg is!
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Heb laatst de koppelingsplaat vervangen omdat ik de bak toch wat vond ratelen.
Ik had een harde plaat van een volkswagen T2 bus gemonteerd, met dezelfde diameter als de HY plaat en spiebanen die passen bij de hanomag bak. Qua ruimte was er geen plaats voor een andere plaat met een verenpakket. Het verenpakket van de HY is namelijk erg compact en er is niet zo 123 een koppelingsplaat van een andere auto met een verenpakket dat past.
Ik heb nu een citroen HY koppelingsplaat omgebouwd met een hart van een Volvo 360 (je moet er maar op komen).
Na de montage is de bak helemaal stil. Het scheelt echt enorm.
Het verenpakket in de koppelingsplaat is dus echt nuttig!
De trillingen van de motor werden toch wat hard doorgegeven naar de bak, vandaar het ratelen.
De bus rijdt nu nog fijner.
Ga hem eens lekker testen in Frankrijk deze zomer.
Ik had een harde plaat van een volkswagen T2 bus gemonteerd, met dezelfde diameter als de HY plaat en spiebanen die passen bij de hanomag bak. Qua ruimte was er geen plaats voor een andere plaat met een verenpakket. Het verenpakket van de HY is namelijk erg compact en er is niet zo 123 een koppelingsplaat van een andere auto met een verenpakket dat past.
Ik heb nu een citroen HY koppelingsplaat omgebouwd met een hart van een Volvo 360 (je moet er maar op komen).
Na de montage is de bak helemaal stil. Het scheelt echt enorm.
Het verenpakket in de koppelingsplaat is dus echt nuttig!
De trillingen van de motor werden toch wat hard doorgegeven naar de bak, vandaar het ratelen.
De bus rijdt nu nog fijner.
Ga hem eens lekker testen in Frankrijk deze zomer.
- Bijlagen
-
- custom plaat.jpg (98.6 KiB) 22376 keer bekeken
-
- nieuw hart.jpg (45.37 KiB) 22376 keer bekeken
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 74-BB-66
- Contacteer:
Ik neem aan dat je de remmen ook onderhanden hebt genomen
Ik heb de remmen gereviseerd. Als ik het pedaal hard indruk vlieg ik bijna door de voorruit
.
Er zijn mensen die me geadviseerd hebben om schijfremmen te monteren, maar goed werkende en goed afgestelde trommels doen het ook prima.

Er zijn mensen die me geadviseerd hebben om schijfremmen te monteren, maar goed werkende en goed afgestelde trommels doen het ook prima.