Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Dat prachtige plekje diep in de Provence of die heftige klapband, vertel alles.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Gebruikersavatar
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 313
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
Kenteken: 69EB29
Locatie: Culemborg

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Wat gaaf om te lezen, maar ook vooral om te zien!
Met een traction zo'n reis maken lijkt me ook erg gaaf!
Je advies is me helder :lol:
Gebruikersavatar
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 313
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
Kenteken: 69EB29
Locatie: Culemborg

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

we zijn een maand en wat e-mails verder, maar de ANWB gaat een expert sturen..... en heeft excuses aangeboden voor de trage reactie tijd.
Tusele
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 76
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 12:49 pm

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Tusele »

je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!
Gebruikersavatar
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 313
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
Kenteken: 69EB29
Locatie: Culemborg

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Gelukkig is het slecht weer en zijn we niet afhankelijk van de HY.
Het is jammer dat het allemaal zo lang moet duren, maar eerlijk gezegd had ik daar al opgerekend.
Gebruikersavatar
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 313
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
Kenteken: 69EB29
Locatie: Culemborg

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Heeft iemand nog een goede gebruikte motor liggen?
Tusele
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 76
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 12:49 pm

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Tusele »

geen goed nieuws dus mbt de afwikkeling van e.e.a?
Gebruikersavatar
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 313
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
Kenteken: 69EB29
Locatie: Culemborg

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Dat klopt.
De anwb beroept zich op het recht dat men niet verantwoordelijk is voor het werk verricht door derden.
Daar is wat voor te zeggen, alleen helpt men je vervolgens niet om de kosten te verhalen bij hun contractpartner die alle auto's in regio Calais van de weg af plukt.
En rechtstreeks is dat niet of nauwelijks te doen, mede omdat de berger daar al een zeer terughoudende stelling innam. Kastje-muur- verweg - Frankrijk. Dat werkt niet. Participatie van ANWB valt mij vies tegen. Mede omdat de anwb besloot/adviseerde de auto nar NL te halen. Dat is achteraf stom, want die auto had gewoon bij die berger moeten blijven staan totdat alles helder was.
Maar goed, de strijd is nog niet helemaal gestreden, wel heb ik besloten om de reparatie in gang te gaan zetten. Dus..ik zoek een motor....
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 2939
Lid geworden op: do aug 07, 2003 2:53 pm
Locatie: Delft

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Ree »

Ik snap er helemaal niets van.

Je hebt een contract afgesloten met slechts één partij: de ANWB.

Jij belt de ANWB, zij regelen en vergoeden een berger, die - in samenwerking met een garage - jouw auto sloopt.

Voor deze "service" heb je niemand anders betaald dan de ANWB. Zij zijn de enige met wie jij een contract hebt. Zij zijn m.i. verantwoordelijk voor de vervolgschade. Zíj moeten dit vervolgens weer gaan verhalen op die berger/garage.

Mijn tip zou zijn om dit verhaal even voor te leggen aan de overkant. Op www.citroen-forum.nl, zitten zowel mensen die bij de ANWB gewerkt hebben als verzekeringsexperts. Zij kunnen je haarfijn uitleggen wat je rechten zijn.

Hier zou ik een onderwerp beginnen, ik stuur daar de specialisten wel naar je draadje toe...

Grtn,

Ree
Gebruikersavatar
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 313
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
Kenteken: 69EB29
Locatie: Culemborg

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Ree,

Zelf de vaste expertisedienst vand eanwb begrijpt het niet, maar het ligt zo wel contractueel vast in de voorwaarden.
Over de inspanningsverplichting verschil ik in ieder geval van mening met de anwb.


Aansprakelijkheid
De ANWB stelt alles in het werk om de
service van de Wegenwacht zo goed
mogelijk te verlenen. De ANWB heeft
hier een inspanningsverbintenis en geen
resultaatsverbintenis. De maatschappij
en/of de ANWB zijn, tenzij er sprake is van
een toerekenbare tekortkoming, niet aansprakelijk
voor: • schade die voortvloeit uit gebreken in
onderdelen, noch voor toezending van niet
passende onderdelen, tenzij de maatschappij
of de ANWB kan worden toegerekend
dat verkeerde onderdelen zijn besteld; • schade voortvloeiend uit de keuze van een
garage en de uitvoering van werkzaamheden
door een na bemiddeling van de
ANWB ingeschakelde garage of derde
schade voortvloeiend uit transport; • schade aan of diefstal van het voertuig en
eventuele bagage, ontstaan tijdens stalling
of vervoer van het voertuig; • schade van de rechthebbende door te late
inlevering van een gehuurd of gecharterd
voertuig; • gevolgschade, bijzondere schade dan wel
indirecte schade van welke aard ook zoals,
maar niet beperkt tot, gederfde winst of
gederfde inkomsten.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 2939
Lid geworden op: do aug 07, 2003 2:53 pm
Locatie: Delft

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Ree »

Hoi Harold,

We hebben aan de overkant in de kroeg even over jouw casus zitten roddelen. Eerst heb ik het hier geponeerd, toen zijn we een paar pagina's verder doorgegaan. Het is het café, er zit dus nogal wat onzin tussendoor :lol: Aan het eind van de maand zal het ook weggegooid worden.

Anyway, het meest logische verhaal:
-Je koppakking was bij voorbaat lek wat je slechte lopen en starten veroorzaakte.
-De depanneur heeft je carter gesloopt en de Franse garage heeft dat op kosten van de (verzekering van de) depanneur netjes gerepareerd.
- Het draaien met kapot carter heeft waarschijnlijk niet tot vervolgschade geleidt.
- Nu staat je bus in NL nog steeds met een kapootte (kop)pakking.

De ANWB heeft je bus netjes gerepatrieerd. De huidige symptomen (geen compressie) kunnen niet veroorzaakt worden door het draaien zonder motorolie.

Nu is het dus alsnog aan jou om je koppakking te repareren. Hiervoor heb je geen nieuwe motor nodig!

Kan je je hierin vinden, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Grtn,

Ree
Gebruikersavatar
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 313
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
Kenteken: 69EB29
Locatie: Culemborg

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Hai Ree,
Fijn dat je me op deze manier helpt!
Ik moet me even aanmelden bij deze forums om dan te kunnen lezen wat er staat.

Maar als ik het goed begrijp is het dan bij een HY zo dat als je zonder olie de motor laat draaien dat eerst de koppaking het begeeft en niet je zuigers in je cilinders door de hitte gaan vastlopen met alle gevolg van dien.
Bij "moderne auto's" heb ik (zakelijk) genoeg expertise rapporten onder ogen gehad waarbij de oliepomp geen olie meer pompt en de zaak gaat vastlopen cilinder voor cilinder.

Ik ga me morgen aanmelden.
Heb ook de hulp ingeschakeld van "hy is mooi".
Gebruikersavatar
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 313
Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
Kenteken: 69EB29
Locatie: Culemborg

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Ree, heb het inmiddels toch maar even snel nagelezen...
Dat onderbelicht is denk ik, is dat de motor wel degelijk enige tijd heeft gedraaid met het gat in het carter.
Tot dat die dus vastliep.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 2939
Lid geworden op: do aug 07, 2003 2:53 pm
Locatie: Delft

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Ree »

Maar de crux is, volgens mij en volgens de mannen aan de overkant, dat de diagnose "drie cilinders geen/te weinig compressie" niet veroorzaakt kan worden door het lopen zonder motorlolie.

Geen compressie duidt op een lekke pakking of klep die niet funcioneert. Hierin zie ik geen verband met lopen zonder olie. Lopen zonder olie veroorzaakt eerst het vastlopen van lagers of eventueel een zuiger. Aangezien jouw garage in NL dit niet heeft geconstateerd...
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 2939
Lid geworden op: do aug 07, 2003 2:53 pm
Locatie: Delft

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Ree »

Harold Les Coiffeurs schreef:Bij "moderne auto's" heb ik (zakelijk) genoeg expertise rapporten onder ogen gehad waarbij de oliepomp geen olie meer pompt en de zaak gaat vastlopen cilinder voor cilinder.
Dat gebeurt bij een HY ook, maar dat is bij jou dus niet gebeurt. Vastlopen is iets anders dan geen compressie meer hebben!
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 2939
Lid geworden op: do aug 07, 2003 2:53 pm
Locatie: Delft

Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken

Bericht door Ree »

Harold Les Coiffeurs schreef:Maar als ik het goed begrijp is het dan bij een HY zo dat als je zonder olie de motor laat draaien dat eerst de koppaking het begeeft en niet je zuigers in je cilinders door de hitte gaan vastlopen met alle gevolg van dien.
Nee, niet dus. Maar waarschijnlijk was jouw koppakking al stuk vóórdat je werd afgesleept. Het verklaart je symtomen van het slechter lopen en daarna niet meer willen starten. Het is nu dus nog het enige probleem dat je hebt.

Want even voor de duidelijkheid, je zuigers in cilinders zijn toch niet vastgelopen? Ik lees alleen maar dat je geen compressie meer hebt in drie cilinders...
Plaats reactie