Pagina 3 van 3
					
				
				Geplaatst: do feb 15, 2007 2:35 pm
				door HYvonne
				Ewald schreef:op een 180l bruto tank (120 netto) heb je in het minst gunstige geval ook maar een actieradius van 600KM
180 liter bruto x 80% = 144 liter netto. Verbruik van 1:7 moet makkelijk te halen zijn, zeker op langere afstanden. Actieradius = 1008 km.
Ewald schreef:oven vind ik onzin
Heb je volkomen gelijk in maar ik kon een mooie kleine
jaren zestig combinatie kopen en dat konden wij niet laten.
Ewald schreef:Mijn bus moet multifunctioneel zijn
Jouw HY hoeft dus geen volwaardige camper te zijn maar een zgn. HYTU (HYToutUsage) fonetisch:ietu   
 
Ewald schreef:naar Eindhoven op en neer rijden voor een paar honderd euro korting is de moeite niet waard 
 
 
Ik bedoelde niet te zeggen dat je naar Eindhoven moest gaan, ik heb nu zelf ook een adres op 10 minuten afstand (omg. Maastricht) en dat is ook met evt. afstellingen of vragen achteraf wel makkelijk.
Het loont vaak de moeite om vooraf even goed te zoeken in je eigen omgeving.
Ik ga vanmiddag een nieuw topic openen om te kijken welke ervaringen er zijn op het gebied van inbouw van koelkast en kachel etc.
 
			 
			
					
				LPG  installatie
				Geplaatst: do feb 15, 2007 5:31 pm
				door roanta
				LPG verbruik bij een nieuwe motor die momenteel 6500 km al heeft = 
 +/- 48 liter LPG  verbruik  op  250 km  bij een gewicht  van 2185Kg, 6  meter lang en een Imperial , dus herekend  19 liter  per 100 km op  LPG.
 +/- 9,4 liter Benzine laag octaan gehalte 95 ron op  100 km
voila , dus een beetje een idee wat een H78 motor verbruikt  
  
Er is wel degelijk een groot verschil  bij het terug  inrijden  van een nieuwe  of een lang stilgestaane motor ,  ik verbruikte  in het begin  na de  eerste  1500 km op benzine ( roderen  ) 12 liter benzine , en op een LPG een slordigge  26 liter LPG .
Nu is dat aan het minderen , na  10.000 km kan je pas spreken van een ingereden motor en stabieliteit ervan  in het verbruik.
Maar  180 Liter  tank  is zeer veel  maar niet  overdreven . 
  
Groetjes  Jeroen
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: do feb 15, 2007 7:53 pm
				door LEiPiE
				HYvonne schreef:180 liter bruto x 80% = 144 liter netto. Verbruik van 1:7 moet makkelijk te halen zijn, zeker op langere afstanden. Actieradius = 1008 km.
Misschien moet ik beter opletten als ze me wat voorrekenen, of het was een 120 bruto tank, mmz, ik weet 't ff niet meer 
Heb je volkomen gelijk in maar ik kon een mooie kleine
jaren zestig combinatie kopen en dat konden wij niet laten.
Cool! Nee, in dat geval heb ik niks gezegd 

(en onzin ben ik verder niet tegen, ik wil een platenspeler in m'n bus... 
 
)
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo feb 21, 2007 8:25 pm
				door Webmeistera
				LEiPiE schreef:
Zij kunnen trouwens een soort LPG injectie in de carburateur boren, dat is helemaal ruimte besparend vergeleken met een rand tussen carb en het luchtfilter. Tevens hebben ze al eerder een HY gezien en een daar een installatie ingebouwd.
het mengstuk is zo gemaakt dat het luchtfilter slecht een paar mm
omhoog komt (1 deel valt in het luchtfilter, 1 deel valt over de carb.
Zo'n 'injectie' (jeah right!) heet ook wel een spud-in en is gewoon een pijpje wat men in de luchtstroom boven de carb laat uitkomen.
Is de simpele goedkope oplossing en functioneert over het algemeen minder goed en verbruikt wat meer als een degelijke gasventuri.
Afstellen van LPG (zeker bij de gms verdamper) is echt heel simpel.
En een ander voordeel van zelf inbouwen vind ik dat je je installatie volledig kent ( handig bij panne en/of de apk)
Aad
 
			 
			
					
				Re: LPG ervaringen
				Geplaatst: do apr 24, 2014 2:19 pm
				door LEiPiE
				Ha, kwam dit topic nu toevallig tegen nu ik nog even wat meer info zocht over de verdamper 

Grappig dat nu dus 7 jaar later de installatie van Webmeistera in MurpHY zit 

Morgen de RDW-keuring!
 
			 
			
					
				Re: LPG Belgie
				Geplaatst: wo apr 30, 2014 2:05 pm
				door LeoG
				robin2cv schreef:hello
Ik ga (misshien) aan restauratie van hy beginnen. Nu lpg zou handig zijn. Maar Bij ons in Belgie moet een LPG installatie gekeurd zijn. Og ik dacht alleen ingebouwd doorerkende garage of vergis ik me?
greets robin
Mijn Hy heeft een Belgische gaskeuring ondergaan voor ik deze importeerde mogelijk dat de vorige eigenaar nog info heeft 
Als het nog actueel is kan ik je misschien helpen,
 
			 
			
					
				Re: LPG ervaringen
				Geplaatst: wo apr 30, 2014 2:11 pm
				door LEiPiE
				Weet niet of het nog relevant is Leo, die vraag is al uit 2005 

 
			 
			
					
				Re: LPG ervaringen
				Geplaatst: wo apr 30, 2014 2:18 pm
				door LeoG
				LEiPiE schreef:Weet niet of het nog relevant is Leo, die vraag is al uit 2005 

 
Net wakker  
