HY Heuliez paardenwagen
-
- HY Forum Grootmeester
Re: HY Heuliez paardenwagen
Super!! En lekker vlot! Erg benieuwd naar het eindresultaat.
Succes en groeten,
Matthijs
Succes en groeten,
Matthijs
-
- HY Forum Grootmeester
Sander,Ga je er niet over denken om er een mooie camper van te maken.
-
- HY Forum Liefhebber
Misschien een beetje raar voor een HY-bezitter, maar ik heb eigenlijk niet zo veel (zeg maar niets) met campers!!??
Het vordert inderdaad best lekker, vandaag nog even de laavloer gelakt en de stoeltjes er in gezet. Morgen waarschijnlijk beginnen met timmeren aan de zijwanden.
Sander.
Het vordert inderdaad best lekker, vandaag nog even de laavloer gelakt en de stoeltjes er in gezet. Morgen waarschijnlijk beginnen met timmeren aan de zijwanden.
Sander.
- Bijlagen
-
- ma 2.jpg (51.94 KiB) 27322 keer bekeken
-
- ma1.jpg (54.25 KiB) 27322 keer bekeken
Het wordt bijna zonde om er paarden in te vervoeren
. Een HY bus is het mooist als hij gebruikt wordt als werkpaard. Eenvoudig en niet teveel poespas. Maja aangezien dat niet meer zoveel gebeurd is een camper vaak een goede en leuke optie.
Maar vaak wel ...al zeg ik het zelf... niet echt fraai...te denken aan die grote bolle plastic ramen in verschillende formaten lukraak op de HY geplakt.
We mogen dan ook wel weer blij zijn dat er nog mensen in deze vorm blijven, willen en mogen rijden.
Tegenwoordig met alle regeltjes wordt het steeds duurder het HY rijden. Kortom, iedereen mag trots zijn op zijn of haar HY bus!
Dit even offtopic...nu weer ontopic....
ziet er goed uit en wordt zo een mooi werkpaard, met als doel het vervoer van plezierpaarden
succes

hier ben ik het mee eensMisschien een beetje raar voor een HY-bezitter, maar ik heb eigenlijk niet zo veel (zeg maar niets) met campers!!??

Maar vaak wel ...al zeg ik het zelf... niet echt fraai...te denken aan die grote bolle plastic ramen in verschillende formaten lukraak op de HY geplakt.
We mogen dan ook wel weer blij zijn dat er nog mensen in deze vorm blijven, willen en mogen rijden.
Tegenwoordig met alle regeltjes wordt het steeds duurder het HY rijden. Kortom, iedereen mag trots zijn op zijn of haar HY bus!
Dit even offtopic...nu weer ontopic....
ziet er goed uit en wordt zo een mooi werkpaard, met als doel het vervoer van plezierpaarden

succes
-
- HY Forum Grootmeester
Hallo Sander,ik heb er wel begrip voor dat je niets ziet in een camper.Met zo'n kollosaal grote
wagen een klein pitoresk plaatsje inrijden en overal vast te komen zitten,lijk me ook geen pretje
wagen een klein pitoresk plaatsje inrijden en overal vast te komen zitten,lijk me ook geen pretje
-
- HY Forum Liefhebber
Deze keer lekker aan het timmeren geweest en het vordert aardig. Eerst alles pasgemaakt en gemonteerd, hierna gaat het er weer uit om geschuurd en gelakt te worden. Daarna er weer in schroeven.
Er komen ook steeds meer plaatwerkdelen van de spuiter terug, volgende week, de laatste lading. Dan kan hij dus helemaal in elkaar gezet. Foto's volgen.
Sander.
Er komen ook steeds meer plaatwerkdelen van de spuiter terug, volgende week, de laatste lading. Dan kan hij dus helemaal in elkaar gezet. Foto's volgen.
Sander.
- Bijlagen
-
- wo 3.jpg (45.21 KiB) 27261 keer bekeken
-
- wo 2.jpg (52.17 KiB) 27259 keer bekeken
-
- wo1.jpg (47.55 KiB) 27259 keer bekeken
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
In een woord prachtig !! Wat een mooi werkpaard zeg.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Liefhebber
Voor wie zin heeft in nog wat meer werk dan hierboven beschreven; http://www.leboncoin.fr/vi/32614429.htm?ca=12_s
Leuk, ik was er nog geen zelfde tegengekomen.
Sander.
Leuk, ik was er nog geen zelfde tegengekomen.
Sander.
- Bijlagen
-
- 3052879661.jpg (25.08 KiB) 27221 keer bekeken
-
- 3043372644.jpg (26.19 KiB) 27221 keer bekeken
-
- 3014672176.jpg (47.2 KiB) 27220 keer bekeken
-
- HY Forum Liefhebber
Lekker aan het schroeven geweest met bijgaand resultaat.
Vandaag een proefrit gemaakt van een kilometer of 40 gemaakt; hij deed het prima.
De komende weken nog een tussenwand maken en de nodige zaken afbouwen. Het hout er weer uit en lakken, APK regelen, donkerblauwe platen (illegaal) monteren, etc.
Groet,
Sander.
Vandaag een proefrit gemaakt van een kilometer of 40 gemaakt; hij deed het prima.
De komende weken nog een tussenwand maken en de nodige zaken afbouwen. Het hout er weer uit en lakken, APK regelen, donkerblauwe platen (illegaal) monteren, etc.
Groet,
Sander.
- Bijlagen
-
- do2.jpg (45.09 KiB) 27163 keer bekeken
-
- do1.jpg (43.27 KiB) 27163 keer bekeken
-
- do3.jpg (44.52 KiB) 27161 keer bekeken
-
- HY Forum Super Expert
Prachtig!
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Erg mooi. Wat ga je snel zeg. Maar v.w.b. die blauwe platen, waarom illegaal ? Die kun je er toch gewoon legaal opschroeven. Voor een 73 er kun je een oldtimer kenteken aanvragen hoor. Kost je geloof ik 60 euro, maar dan is het legaal. De boete is 2x dit bedrag (uit mijn hoofd).
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Liefhebber
Het gaat inderdaad lekker snel.
Hij is net ingevoerd en omdat hij van na 1 januari 1972 is en een beedrijfswagen is, heeft hij een modern kenteken gekregen. Daar was ik niet blij mee, maar het is niet anders. Voor personenwagens is de grens 1978.
Bij het moderne kenteken mag je alleen GAIK-platen voeren, blauwe zijn dus illegaal; maar wel veel leuker, gaan er dus gewoon op.
Hij is net ingevoerd en omdat hij van na 1 januari 1972 is en een beedrijfswagen is, heeft hij een modern kenteken gekregen. Daar was ik niet blij mee, maar het is niet anders. Voor personenwagens is de grens 1978.
Bij het moderne kenteken mag je alleen GAIK-platen voeren, blauwe zijn dus illegaal; maar wel veel leuker, gaan er dus gewoon op.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Sander, ziet er perfect uit complimenten.
als je toch met illegale platen wil rijden op marktplaats staat iemand die originele franse platen maakt, ik heb zojuist een setje gedeelde platen op ebay.fr gevonden. En wil deze op mijn bus zetten.
als je toch met illegale platen wil rijden op marktplaats staat iemand die originele franse platen maakt, ik heb zojuist een setje gedeelde platen op ebay.fr gevonden. En wil deze op mijn bus zetten.
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Sander,
Gefeliciteerd met het zeer fraaie resutaalt.
Heb je voor mij HY archief nog een leuke aanzichtfoto op groot formaat?
groet
Bert
Gefeliciteerd met het zeer fraaie resutaalt.
Heb je voor mij HY archief nog een leuke aanzichtfoto op groot formaat?
groet
Bert
Citroen HY verzamelaar
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
-
- HY Forum Expert
- Kenteken: ZN-26-87
Hoi Sander,
echt petje af, fantastisch mooie wagen geworden.
groet,
Martijn
echt petje af, fantastisch mooie wagen geworden.
groet,
Martijn
HY 1969 verlengd en verhoogd
Toyota Aygo 2007
Seat Ibiza ST 2011
en een fiets
Toyota Aygo 2007
Seat Ibiza ST 2011
en een fiets