Motor
Re: Motor
Kleppen kun je van bovenaf wel zien of die open gaan. Tuimelaars even controleren.
Gezien hij compressie heeft en niet is gaan ratelen (kleppen op de zuigers) schat ik dat wel oke.
Vonk hij echt krachtig genoeg? Moet toch iets gaan knallen, ploffen of niezen.
Bij starten anders hulpaccu er naast. Netwat meer kracht.
Gezien hij compressie heeft en niet is gaan ratelen (kleppen op de zuigers) schat ik dat wel oke.
Vonk hij echt krachtig genoeg? Moet toch iets gaan knallen, ploffen of niezen.
Bij starten anders hulpaccu er naast. Netwat meer kracht.
Re: Motor
Raar gedoe allemaal.
Is er een 123 ontsteking? dan kan een vrij geringe voltagedaling bij starten al roet in het eten gooien.
En als de brandstoftoevoer goed is moet je gas of benzine ruiken bij starten en niet aanslaan.
Waar heb je de vonk gemeten? bij de bougies? Of alleen bij de bobine? Draait de rotor wel?
Is er een 123 ontsteking? dan kan een vrij geringe voltagedaling bij starten al roet in het eten gooien.
En als de brandstoftoevoer goed is moet je gas of benzine ruiken bij starten en niet aanslaan.
Waar heb je de vonk gemeten? bij de bougies? Of alleen bij de bobine? Draait de rotor wel?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: Motor
Daar hoeft je kop er niet voor af. Klepdeksel eraf halen en met startmotor of slinger de motor ronddraaien en je ziet of de kleppen open gaan.
Ik heb ooit eens lang lang geleden i Frankrijk op een meeting gestaan. Gewoon aan komen rijden maar eind vd dag niet meer willen starten. Met een andere HYkenner 3 uur bezig geweest om het probleem te vinden. Bleek een breukje in het isolatieringetje waar de bedrading in de stroomverdeler gaat.
Ik heb ooit eens lang lang geleden i Frankrijk op een meeting gestaan. Gewoon aan komen rijden maar eind vd dag niet meer willen starten. Met een andere HYkenner 3 uur bezig geweest om het probleem te vinden. Bleek een breukje in het isolatieringetje waar de bedrading in de stroomverdeler gaat.
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
Re: Motor
er is een vonk.
Ook brandstof, alleen is die ook IN de carburateur?
Ook brandstof, alleen is die ook IN de carburateur?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Motor
Mijn ervaring is met 180 graden fout een knal of een harde plof, hoe ik de verdeler ook plaats helemaal geen reactie, ook hulp van ervaren automonteur met vele jaren praktijk.
En hij snapt er ook niets van, misschien de cilinderkop weer demonteren en kijken of de kleppen goed open en dicht gaan, wel veel werk.
1) Als je het kleppendeksel eraf hebt, kan je toch zien of de kleppen open en dicht gaan? Is eenvoudig te doen. Zouden allemaal ongeveer evenveel moet opengaan. Ook bij het kleppen stellen moet je dat al hebben gezien?
2) Draait de rotor van de verdeler wel?
Success, Leo.
En hij snapt er ook niets van, misschien de cilinderkop weer demonteren en kijken of de kleppen goed open en dicht gaan, wel veel werk.
1) Als je het kleppendeksel eraf hebt, kan je toch zien of de kleppen open en dicht gaan? Is eenvoudig te doen. Zouden allemaal ongeveer evenveel moet opengaan. Ook bij het kleppen stellen moet je dat al hebben gezien?
2) Draait de rotor van de verdeler wel?
Success, Leo.
HY rijder sinds 1995.
Re: Motor
Het gekke is dat er zowel een vonk als brandstof zou zijn. En brandstof moet je ruiken bij mislukte startpogingen.
Dan MOET er een plof komen, ook als de verdeler niet draait.
Maar , ik ben nog steeds benieuwd waar de brandstof is geconstateerd, in de pomp, in de slang? Maar ook IN de carburateur? Hat vlotterventiel kan bij een gasauto vastzitten, ook kan de vlotter doorgesleten zijn bij LPG. Het zijn zaken die kunnen voorkomen.
Demonteren van de kop doe je alleen als je vermoedt dat eronder iets loos is. Voor de kleppen hoeft t niet want bij stellen had je gemerkt of ze al dan niet bewogen.
Verder weet ik niet wat er onder de kop zit dat misgegaan kan zijn.
Dan MOET er een plof komen, ook als de verdeler niet draait.
Maar , ik ben nog steeds benieuwd waar de brandstof is geconstateerd, in de pomp, in de slang? Maar ook IN de carburateur? Hat vlotterventiel kan bij een gasauto vastzitten, ook kan de vlotter doorgesleten zijn bij LPG. Het zijn zaken die kunnen voorkomen.
Demonteren van de kop doe je alleen als je vermoedt dat eronder iets loos is. Voor de kleppen hoeft t niet want bij stellen had je gemerkt of ze al dan niet bewogen.
Verder weet ik niet wat er onder de kop zit dat misgegaan kan zijn.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Motor
Hou ons maar op de hoogte hoe het afloopt 

-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 25
- Lid geworden op: ma apr 25, 2011 10:16 am
- Kenteken: 59-YB-19
- Locatie: Winschoten
Re: Motor
De cilinderkop toch maar verwijderd, bleek dat de klepstelen niet helemaal recht, dus gingen ze niet soepel heen en weer.
Pech gehad bij de bestelling van de klepseals 4 omplaats 8. Nu een nieuwe bestelling geplaatst dit duurt nog wel even. Word vervolgd.
Pech gehad bij de bestelling van de klepseals 4 omplaats 8. Nu een nieuwe bestelling geplaatst dit duurt nog wel even. Word vervolgd.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Motor
Dan moeten alle klepstelen heel krom zijn geweest, wil er helemaal niks gebeuren lijkt me?
Dat kan alleen als de klepstelen zo krom zijn dat er geen een klep open gaat. Dat is meerdere keren gevraagd al: bewegen de kleppen goed, kun je ze goed stellen, ik zie alleen zo geen antwoord op die vragen?
En als er geen een klep open gaat, dan moet de benzine/gas toch echt ergens er wel uit komen en dat ruik je dan wel.
Ik vraag me af of er met rechte klepstelen verandering is, ik hoop het uiteraard.
Heb de ervaring dat wat er ook mis is met de motor, er altijd wel iets knalt of ploft of stinkt
Dat kan alleen als de klepstelen zo krom zijn dat er geen een klep open gaat. Dat is meerdere keren gevraagd al: bewegen de kleppen goed, kun je ze goed stellen, ik zie alleen zo geen antwoord op die vragen?
En als er geen een klep open gaat, dan moet de benzine/gas toch echt ergens er wel uit komen en dat ruik je dan wel.
Ik vraag me af of er met rechte klepstelen verandering is, ik hoop het uiteraard.
Heb de ervaring dat wat er ook mis is met de motor, er altijd wel iets knalt of ploft of stinkt

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Motor
De gegevens die er zijn kloppen niet met elkaar, er is iets geks aan het verhaal. Ik ben zwaar benieuwd wat er nu aan de hand is geweest. Alle stelen krom is ook heel raar.
En, vogens mij klopt het dat er maar 4 kleprubbers zijn van origine.
En, vogens mij klopt het dat er maar 4 kleprubbers zijn van origine.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Motor
Ben benieuwd. Als kleppen zo krom zijn dat ze niet open en dicht kunnen slaat hij dan niet vast omdat tuimelaars hem niet open of dicht krijgen?
Hopelijk is dat het en heeft het verder geen schade aangericht.
Hopelijk is dat het en heeft het verder geen schade aangericht.
Re: Motor
had ik ook al gesuggereerd, verwisselen kan kromme stelen opleveren
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938