Was inderdaad jammer, misschien is die pick up ook niet het beste voorbeeld om mee proef te rijden.
Maar de andere twee die hij heeft staan rijden helemaal niet.
Eigenlijk maakt het ook niet veel uit of ik nu ga proefrijden of niet.
Een feit blijft dat de eend te klein is geworden en dat ik de eend eigenlijk alleen wil omruilen voor een HY.
Dus is het eigenlijk niet meer de vraag of er een HY gaat komen maar HOE hij er gaat komen......
Er zijn natuurlijk meerdere manieren om een HY aan te schaffen.
Bijvoorbeeld:
Een goede rijdende bus aanschaffen en gelijk diep in de buidel tasten
Voordelen:
Ik kan gelijk de weg op
Ik hoef de bus maar minimaal aan te passen om hem aan mijn wensen te laten voldoen
Nadelen:
Relatief hoge aanschaf prijs (lees, hoge kosten in één keer)
Weinig aanbod met betrekking tot mijn wensen
Of.....
Een klus bus kopen en helemaal opknappen naar mijn inzicht en wensen
Voordelen:
Hoge aanschaf kosten niet in één keer.
Na opknappen kennis van de techniek en de weet wat er allemaal vernieuwd is
Kan de bus vanaf stap één naar mijn wensen bouwen.
Nadelen:
Kost veel vrije tijd
Kan niet gelijk gaan rijden
Kopen van een klus bus neemt altijd risico met zich mee
Moet de eend verkopen om plaats te maken voor het klussen (heb dan dus niks geen tweede auto...

)
Trouwens het lassen en klussen aan een bus is op zich geen probleem wat kennis betreft. Heb al het laswerk (bodemplaten, dorpels, schutbord en nog veel meer) aan de eend ook zelf gedaan. Tevens heb ik vroeger de opleiding tot autotechniek gevolgd en ong. tien jaar in de auto's gewerkt.
Dus zie er op dat punt niet tegenop om aan een klus bus te beginnen.
Als er nou eens een aantal bussen op internet stonden kon ik eens gaan vergelijken.
Ik hoor graag jullie mening hierover en misschien weten jullie nog wat nadelen of voordelen op te noemen.
