onderdelen motorpakkingset HY Team
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: onderdelen motorpakkingset HY Team
nr 2 zijn voor onder de ringen/moeren van het kleppendeksel, zodat de moeren niet heel vast hoeven en kans op beschadiging van het kleppendeksel lager wordt. Dat gezegd hebbende: ik heb ze er al een tijd niet meer tussen zitten omdat ze vergaan waren.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Had nog een paar oude bougieschacht ringen bij de hand en heb ze (even grofweg) opgemeten: binnen diameter: ca. 30,5 mm ; buitendiameter: ca. 39,5 mm. Zo te zien aan jouw foto hebben die twee ringen een kleinere afmeting.
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- Petervdl2cv
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Hoi,
die van mij zijn inderdaad kleiner, ongeveer 20x26mm en 2mm dik. Ik ben er nog niet uit waar ze zouden voor dienen, hoop alleen dat ik er niet ga achterkomen als het bij wijze van spreken 'te laat' is, als alles dicht ligt en gemonteerd is.
Vandaag bij een zomerse 37 graden de gereviseerde motor en versnellingsbak terug kunnen inbouwen, blij dat alles er terug in zit!
die van mij zijn inderdaad kleiner, ongeveer 20x26mm en 2mm dik. Ik ben er nog niet uit waar ze zouden voor dienen, hoop alleen dat ik er niet ga achterkomen als het bij wijze van spreken 'te laat' is, als alles dicht ligt en gemonteerd is.
Vandaag bij een zomerse 37 graden de gereviseerde motor en versnellingsbak terug kunnen inbouwen, blij dat alles er terug in zit!
- Petervdl2cv
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Misschien een domme vraag, maar waar dienen die bougieschacht-dichtingringen voor? Ik vind ze niet dadelijk terug in de onderdelenlijsten. Of bedoelt men hiermee de rubber afdekkapjes die bovenaan rond het bougieverlengstuk (isolator) zitten en zo de bougieschacht wat afschermen?
Mvg, Peter
Mvg, Peter
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Die bougie-schacht-afdichtingen zitten onder het kleppendeksel om de ... bougie-schacht, ten einde lekkage tussen schacht en kleppendeksel te voorkomen.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
afdichting verdeler in blok?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
dat zijn bij mij o-ringen.
vierkante ringen is niet logisch op die plek
bij schijfremzuigers zijn ze ook vaak vierkantJoost schreef:dat zijn bij mij o-ringen.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
- Petervdl2cv
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Even gecheckt, ze horen niet in het verdelerhuis, daar zit inderdaad een ronde o-ring in. Het zijn ook niet de eerder vermelde bougieschacht dichtingen, die zijn aanzienlijk groter. Blijft een mysterie 
Peter

Peter
Dat klopt, daar is dat zo omdat ze de functie hebben om de remzuiger een stukje terug te trekken bij het lossen van de rem zodat de blokken een beetje los van de schijf komenJanW schreef:bij schijfremzuigers zijn ze ook vaak vierkantJoost schreef:dat zijn bij mij o-ringen.