Snelheidsmeter/kilometerteller/benzinemeter defect
Online
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Ik heb sowieso ook gezien dat 't tankelement ook flink onder de witte aanslag (lood(vervanger)?) zit.
De vlotter kan ik er gewoon zo uithalen via 't gat van 't element?
Heeft iemand toevallig de normale weerstandswaarden (minimum en maximum) van 't element?
De vlotter kan ik er gewoon zo uithalen via 't gat van 't element?
Heeft iemand toevallig de normale weerstandswaarden (minimum en maximum) van 't element?
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 178
- Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:58 pm
- Locatie: Richards Bay, Zuid Afrika
Ik heb hetzelfde ook eens gehad, aanslag op de spoel en op de contactstripjes. Ik heb de boel losgeschroefd van de tank, spoel en contactstrips heb ik schoongemaakt met remmenreiniger en een zachte doek. De minimale en maximale waarde getest, en de vlotterarm bijgebogen om deze 2 waardes te laten kloppen. Let op met terugschroeven van het geheel dat de vlotter niet de tankwand raakt.
Groeten,
Stef.
Groeten,
Stef.
HY '76
Online
(als ze in Le Citroen H de mon pere staan dan moet ik ff wachten op Amazon.fr tot mijn exemplaar binnen is (zou deze week bezorgd worden)).
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Heb je die waarden toevallig ook? Dacht niet dat ze in m'n werkplaatshandboek staan.Stef schreef: De minimale en maximale waarde getest, en de vlotterarm bijgebogen om deze 2 waardes te laten kloppen. Let op met terugschroeven van het geheel dat de vlotter niet de tankwand raakt.
(als ze in Le Citroen H de mon pere staan dan moet ik ff wachten op Amazon.fr tot mijn exemplaar binnen is (zou deze week bezorgd worden)).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 178
- Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:58 pm
- Locatie: Richards Bay, Zuid Afrika
Ik heb de vlotter helemaal omhoog gedaan, en op de meter op dashboard gekeken of deze "vol" aangaf, hetzelfde voor "half" en "leeg" De arm een beetje verbogen tot het redelijk klopte en de boel weer teruggeschroefd. De weerstandswaardes zijn niet zo belangrijk, als de aanwijzing op de meter op je dashboard maar redelijk is (waarin een goed aangegeven "leeg" stand belangrijker is dan een "vol" stand)
HY '76
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Online

Maar op elektrisch gebied even geen vragen meer (laadcircuit voor tweede accu kom ik wel uit, "scheidingsrelais" op Google geeft zat antwoorden en anders 't camperforum wel.
Wederom dank allemaal
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Nog genoegGerard Maas schreef:Dus je probleem weer heerlijk opgelost.Nog meer?

Maar op elektrisch gebied even geen vragen meer (laadcircuit voor tweede accu kom ik wel uit, "scheidingsrelais" op Google geeft zat antwoorden en anders 't camperforum wel.
Wederom dank allemaal

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald