Snelheidsmeter/kilometerteller/benzinemeter defect

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Online
Gebruikersavatar
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2676
Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
Kenteken: 44-02-XD
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Ik heb sowieso ook gezien dat 't tankelement ook flink onder de witte aanslag (lood(vervanger)?) zit.
De vlotter kan ik er gewoon zo uithalen via 't gat van 't element?

Heeft iemand toevallig de normale weerstandswaarden (minimum en maximum) van 't element?
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Die zou ik in ieder geval schoonmaken en dan met de draadjes eraan
heen en weer bewegen en iemand even laten kijken wat er gebeurd
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:58 pm
Locatie: Richards Bay, Zuid Afrika

Bericht door Stef »

Ik heb hetzelfde ook eens gehad, aanslag op de spoel en op de contactstripjes. Ik heb de boel losgeschroefd van de tank, spoel en contactstrips heb ik schoongemaakt met remmenreiniger en een zachte doek. De minimale en maximale waarde getest, en de vlotterarm bijgebogen om deze 2 waardes te laten kloppen. Let op met terugschroeven van het geheel dat de vlotter niet de tankwand raakt.

Groeten,

Stef.
HY '76
Online
Gebruikersavatar
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2676
Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
Kenteken: 44-02-XD
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Stef schreef: De minimale en maximale waarde getest, en de vlotterarm bijgebogen om deze 2 waardes te laten kloppen. Let op met terugschroeven van het geheel dat de vlotter niet de tankwand raakt.
Heb je die waarden toevallig ook? Dacht niet dat ze in m'n werkplaatshandboek staan.
(als ze in Le Citroen H de mon pere staan dan moet ik ff wachten op Amazon.fr tot mijn exemplaar binnen is (zou deze week bezorgd worden)).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:58 pm
Locatie: Richards Bay, Zuid Afrika

Bericht door Stef »

Ik heb de vlotter helemaal omhoog gedaan, en op de meter op dashboard gekeken of deze "vol" aangaf, hetzelfde voor "half" en "leeg" De arm een beetje verbogen tot het redelijk klopte en de boel weer teruggeschroefd. De weerstandswaardes zijn niet zo belangrijk, als de aanwijzing op de meter op je dashboard maar redelijk is (waarin een goed aangegeven "leeg" stand belangrijker is dan een "vol" stand)
HY '76
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 704
Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm

Bericht door Gerard 2cv »

Dus je probleem weer heerlijk opgelost.Nog meer?
Online
Gebruikersavatar
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2676
Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
Kenteken: 44-02-XD
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Gerard Maas schreef:Dus je probleem weer heerlijk opgelost.Nog meer?
Nog genoeg :D
Maar op elektrisch gebied even geen vragen meer (laadcircuit voor tweede accu kom ik wel uit, "scheidingsrelais" op Google geeft zat antwoorden en anders 't camperforum wel.

Wederom dank allemaal :)
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Plaats reactie