Zomaar weer een proefballonnetje: schijfremmen op een HY?

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Matthijs164
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Matthijs164 »

Volgens mij een minder goed idee; ik weet inmiddels wat er gebeurd als er veelvuldig LHM op een rubberen slang van het koelsysteem drupt, blijft niet veel van over. Keuze van het rubber is dus wel degelijk kritisch. Ombouw zal vast wel kunnen maar dan moet je wel alle rubbers vervangen - dus ook die in de hoofdremcylinder, remcylindercups, etc.

Denk dat siliconenolie remolie een betere keuze is. Moet je ook alles voor vervangen/ spoelen want mengen met traditionele remolie schijnt niet te kunnen. Maar je kunt dan wel de normale rubbers blijven gebruiken en bovendien heb je dan een product dat is ontwikkeld ter vervanging van traditionele remolie. Het smeert net als LHM het systeem en tevens is het ook niet hygroscopisch.

Gr, Matthijs
hy belge
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door hy belge »

In mijn HY zit siliconen DOT 5 olie net zoals in m'n 2cv van 1957 en ik ben er zeer tevreden over.
Absorbeert geen water, kookpunt ligt hoger en is niet agresief voor lak.
Het merk dat ik gebruik is automec een litertje kost snel €39 dus goedkoop is het niet. (maar een set remcilinders ook niet )
Ik heb dit reeds in een ander topic gepost maar daar was men niet echt overtuigd.
Hy 1973 verlengde wielbasis.

Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Plaats reactie