foto van achter remslang

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
bertjan
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

foto van achter remslang

Bericht door bertjan »

Hello,

Ik heb een verzoek.
Ik heb een aantal jaren geleden een HY in onderdelen gekocht en ben nu begonnen met de reparatie. Ik ben nu bezig met het vervangen en aansluiten van de achterremleiding.
Zou iemand voor mij een foto kunnen maken van de verbinding van de "soepele"remslang naar de "harde"leiding en dan met name van de beugel die op de kokerbalk zit vast geschroefd. Ik twijfel namelijk erg hoe deze erop zit.

Alvast bedankt.

groet,

Bert Jan
nog druk aan het restaureren!!
wpater
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Kenteken: NV-12-ZR

Re: foto van achter remslang

Bericht door wpater »

Bert Jan,

Er zit een beetje verschil in welk achterwiel en het maakt ook verschil uit welk jaar je bus komt.
Er zijn bussen met een enkel remsysteem en er zijn er die hebben een dubbel systeem.
Kun je vrij makkelijk zien onder de bestuurderstoel,1 of 2 reservoirpotjes.
Er zit ook verschil in de lengte van de flexibele slangen van de achterremmen,dit heeft te maken met het feit dat de achterwielen niet recht tegenover elkaar staan(i.v.m. de naast elkaar liggende tosiestaven).
Je zult aan de linksachterzijde in je wielkast misschien ook een remdrukbegrenser hebben,deze zorgt er voor dat de achterremmen niet blokeren tijdens hard remmen(minder druk/gewicht op de achterwielen).
Zorg in ieder geval dat de flexibele leidingen nieuw zijn,vervang ook alle rubbertjes die on de stalen leiding zitten,hier zijn ook verschillende soorten in,met een groene stip en met een rode stip,rood zijn naar mijn mening beter maar wellicht dat anderen daar anders over denken.
Ik kan me vergissen maar op de site van Bert http://www.flyinghy.nl staan ongetwijfeld een paar foto's,en in iedergeval heeft hij ook het werkplaats handboek digitaal,heb ik standaard op de laptop.
Mocht het niet lukken,ik woon niet zo ver bij je vandaan en kun je bij de mijne kijken.

Gr Willem
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.
bertjan
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Re: foto van achter remslang

Bericht door bertjan »

Hoi Willem,

Ik heb een HY uit 1981 met een remdrukbegrenser en ben inderdaad alle flexibele slangen en rubbertjes aan het vervangen. Ik heb nieuwe slangen gehaald bij HY team, maar vind dat deze erg lang zijn omdat er zo'n grote kromming ontstaat als ik ze aansluit op de beugel (die op de kokerbalk zit vast geschroefd). Vandaar dat ik twijfel of de beugel wel goed zit. Ik zal kijken of ik er een foto van kan maken.

Bert Jan
Bijlagen
Zoals je ziet staat de remleiding erg krom, klopt dit? of dient de beugel op kokerbalk anders gemonteerd te worden?
Zoals je ziet staat de remleiding erg krom, klopt dit? of dient de beugel op kokerbalk anders gemonteerd te worden?
DSC03929.JPG (154.77 KiB) 6259 keer bekeken
nog druk aan het restaureren!!
Plaats reactie