Aandrijfriem problemen slijt te snel ...........

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
roanta
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Aandrijfriem problemen slijt te snel ...........

Bericht door roanta »

Ik heb een nieuwe aandriijfriem gestoken voor de alternator en waterpomp , normaal aangespannen , en na een 400 km weer bijspannen , ditl ijkt me normaal .
Maar nu na een 300 km weer een stuk moeten bijspannen .
Dit lijkt me niet normaal , daar er geen spel zit op water pomp as en alternator as en krukas enof waterpomp as .
Is dit een probleem dat 1 van de aandrijf polie's ( ik vermoed waterpomp polie ) die niet mooi meer glad is of iets anders ?
Is dit een veel voorkomend probleem?
Ik had al gedacht van een extra spanner erbij te zetten , daar ik de riem wel wat zie bibberen op een bepaald roerental en dit vermoedelijk de oorzaak is van snelle sijtage .
De polie (polie van waterpomp en alternator) eraf nemen en lichtjes terug eens nadraaien in de draaibank ? is dit misschien ook een oplossing ?

Groeten Jeroen

Eigenaar van een Minibus verlengd met 13 ramen , 1976 , HY78 motor, Fashlube druppelaar op LPG.
:shock:
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Het zou natuurlijk kunnen dat de poelie wat te ver uitgesleten raakt op die
leeftijd en dan maakt uitdraaien het alleen maar erger,omdat de riem dan
onderin de poelie komt.
roanta
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Riem probleem ( V snaar)

Bericht door roanta »

ik heb de waterpomp ineens een revisie gegevens , bus , rollement en drukdichting vervangen.
De polie van de watepomp daar was een laag roest opgevormd met scherpe kantjes en oneffenheden, hier heb ik even doorgedraad zeer lichtjes tot het mooi glad was , en onderste krukas polie had idem probleem maar veel lichter , ook de polie van de alternator daar is nogal een grote oeffenheid vastgesteld , en deze zal ik even nieuw vervangen die kan je los krijgen van een Ducelier Alternator , en dan is het probleem opgelost :-)
Plaats reactie