Al enige tijd heb ik lekkage bij de stroomverdeler. Na onze laatste rit (Gieten-Heerhugowaard-Gieten) heb ik sterk de indruk dat de lekkage erger wordt. Niet alleen heb ik een aantal fraaie plekken op m'n oprit, maar is het oliepeil ook aanzienlijk gezakt. Heeft één van jullie tips om de lekkage te verminderen? Ik hoor het graag!
Met groet, Frans
Hallo Frans.
Het lijk me verstandig om de carterontluchting een goed schoon te maken door de slangen er
af te halen en er een doekje door te trekken.Dus die slangen op het klepdeksel en het luchtfilter en die naar de carburator (daar zit ook nog een ventiel in)
Ik heb de slangen schoongemaakt en tevens een slangetje vervangen. De olielekkage is echter nog steeds aanzienlijk. Ik zag ook dat de stroomverdeler beweegt tov het blok. Heb de stroomverdeler al weer even los gehad, maar deze kan er slecht op één manier in en deze slingert dus enigszins. Ongeveer 1 a 1½ jaar geleden heb ik de originele ontsteking (ga een onregelmatige motor) vervangen door een 123-ontsteking. De motor loopt wel erg netjes.
Heb jij nog suggesties?
Je schrijft dat er lekkage is bij de ontsteking.Kan dat wat presiezer.
loopt de olie door de ontsteking of erlangs en kom de olie onder de ontsteking er bij het blok eruit.Vraag ook bij albert de Gier eens over dat
slingeren.
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt; punt is dat ik de verdeler er al uit heb gehad en weer gemonteerd. Helaas nog steeds slingerend, dus zal het wel in de verdeler zelf zitten....
Ik heb net de stroomverdeler uitgebouwd; op het oog zie ik geen rare dingen. Ook de voet even los gehad en gekeken of de bus (waar de as van de stroomverdeler invalt) goed zit; geen problemen hier. De stroomverdeler weer ingebouwd en weer slingeren. Ik zal inderdaad even met 123 contact opnemen; toch wel raar dat zoiets ontstaat.