Heren, heren.............mijn bus noch de motorblok van de bus zijn gxplodeert.
Ik heb alleen gezegd dat de motor nog wilde lopen met water op 2 cilinders, en meer niet!
De verbranding heeft dus volgens de gebruikelijke logica alleen plaatsgevonden in de overige 2 cilinders.
Het is mogelijk om een wagen op waterstofgas (H2) te doen rijden. Zo heeft BMW reeds een hondertal 7-serie hydrogen auto's rondrijden die, eens ze draaien op H2, enkel water uitstoten. Denk nu wel niet dat die een groene manier is van rijden, tenzij het H2 geproduceerd wordt met groene stroom of met kernenergie (voor zij die dit ook groen vinden). Daarboven komt dan nog eens dat water eigenlijk een broeikasgas is, mar dat zal het nu wel niet maken.
Het zou me persoonlijk niet verbazen dat een HY op H2 kan rijden, mits natuurlijk een pak aanpassingen...
het is wel degelijk mogelijk om met water in je motor meer vermogen te krijgen!
Dit werd vroeger ondermeer toegepast bij vliegtuigen met zuigermotoren.
De theorie is dat de aangezogen of ingespoten waterdruppels in de cylinder verdampen, waardoor extra druk ontstaat en dus extra vermogen!
Toen ik het opmerkte,werd ik voor gek verklaard,maar vind het wel leuk dat er nu steeds meer mensen achter komen.Maar het probleem is natuurlijk wel dat hier minimaal de koppakking vernieuwd moet worden,evt gevlakt en gecontroleerd worden of hij goed dicht is.
Ik merkte het altijd als ik met de 2cv s'ochtends vroeg door de mist reed, meer vermogen.
Zo hoorde ik het destijds van iemand met een loonbedrijf...grote tractoren die bij het omploegen van het land net niet genoeg power hadden. Dan werd er voor het luchtfilter een bak met water geplaatst en met soort van touw/doek (het olielampprincipe) werd er steeds water toegevoegd in het filter.
Het maakte een wereld van verschil ook in verbruik dat lager uitviel. Bij de koprevisie bleek de kop wonderwel helemaal schoon te zijn in plaats van aangekoekte vuiligheid.
Wie weet is zoiets in te bouwen in de HY. Net even wat meer vermogen en zuiniger rijden?
Ik zou het niet aanraden,Je rijd met een oldtimer en ik neem aan
dat je hem zo lang mogelijk wil houden.Probeer dan voor zo weinig
voordeel geen risico's te nemen.De levensduur zal zeker korter worden.Een formule 1 motor gaat ook maximaal maar 1 race mee