ontsteking

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

ontsteking

Bericht door la souris »

:P Vorige week heb ik mijn 123 ontsteking geplaatst het resultaat is goed wat mij opvalt is de trekkracht, het verbruik kan ik nog niet bepalen daar ik er nog te korte afstanden mee heb gereden. Stan en Tony nog bedankt voor jullie telefonische hulp
La souris
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
lex
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door lex »

zo'n 123 ontsteking, is dat zo'n kastje wat in plaats van de contactpunten komt, net als bij de 2cv?
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

nee dit is een kompleet ontstekings huis met alles erop en er in .Deze vervangt de mechanise het voordeel is dat er bij eventuele storing de oude zo weer terug gezet kan worden .ik ben ook berijkbaar op 026 3616633 Peter westdijk gegroet.
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Matchless
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Re: ontsteking

Bericht door Matchless »

Ik begrijp dat ze inmiddels te koop zijn? Ik heb voor de vakantie nog gebeld met Albertronic, maar toen was de boel nog in de testfase.
lex
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door lex »

zo'n ontsteking is twee maanden studiefinanciering, het wordt dus een moeilijke afweging. ik heb al een verzoek naar de redactie van het TUB journaal gestuurd om een informerend stuk hierover te schrijven, met de voor en nadelen.
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

:shock: dit artikel gaat over de bevindingen en in bouw van de 123 onsteking veel plezier er mee

http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/123.html
groetjes la souris
Sander
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

ontsteking

Bericht door Sander »

Wij hebben ongeveer 3 maanden geleden een 123 onsteking gemonteerd. De ervaring hiermee is bijzonder goed. Wij hebben ogeveer zo'n 4000km ermee gereden. Het voordeel van de 123 onsteking is minder lawaai, mooi rustig lopen, sneller optrekken en zuiniger rijden. Met andere woorden hij rijdt als een zonnetje.
Matchless
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door Matchless »

[quote="Sander"]Wij hebben ongeveer 3 maanden geleden een 123 onsteking gemonteerd. De ervaring hiermee is bijzonder goed. Wij hebben ogeveer zo'n 4000km ermee gereden. Het voordeel van de 123 onsteking is minder lawaai, mooi rustig lopen, sneller optrekken en zuiniger rijden. Met andere woorden hij rijdt als een zonnetje.[/quote]

Ik begrijp dat je hem op je HY hebt gemonteerd ? De link in bovenstaand bericht gaat namelijk over een 2cv ontsteking. Ik ben erg geinteresseerd in zo'n ontsteking. Ik heb hem reeds 2 jaar in de 2cv zitten naar volle tevredenheid. Als ik zo onbescheiden mag zijn, wat kost dat nu voor de HY ?
okhuysenporte
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door okhuysenporte »

[quote="Matchless"][quote="Sander"]Wij hebben ongeveer 3 maanden geleden een 123 onsteking gemonteerd. De ervaring hiermee is bijzonder goed. Wij hebben ogeveer zo'n 4000km ermee gereden. Het voordeel van de 123 onsteking is minder lawaai, mooi rustig lopen, sneller optrekken en zuiniger rijden. Met andere woorden hij rijdt als een zonnetje.[/quote]

Ik begrijp dat je hem op je HY hebt gemonteerd ? De link in bovenstaand bericht gaat namelijk over een 2cv ontsteking. Ik ben erg geinteresseerd in zo'n ontsteking. Ik heb hem reeds 2 jaar in de 2cv zitten naar volle tevredenheid. Als ik zo onbescheiden mag zijn, wat kost dat nu voor de HY ?[/quote]

Ik heb kortgeleden geinformeert, via Alberttronic, naar een verkoopadres, maar dan kom je op ongeveer €250, - :shock:
Jos
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door Jos »

Ondertussen is er op de site [url]www.123ignition.nl[/url]een handleiding voor installatie in een HY geplaatst.
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Ontsteking

Bericht door Otje »

Zonder reclame te willen maken: als je geïnteresseerd bent in de 123-ontsteking is een enkel telefoontje voldoende. Ik heb deze ontstekingsunit onlangs zo voor het meenemen op de balie zien liggen bij een bedrijf in het plaatsje Zeeland (N.B.) hetwelk bijna alles te koop heeft op Traction Avant/HY gebied (zeer uitgebreide catalogus, ook op internet). Bel maar eens 0486-451818.
Arthur
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

reclame

Bericht door Arthur »

Hoi,

We kunnen allemaal een goede tip waarderen, zeker als het gaat om onze HY's aan het rijden te houden.
Maar toch... de meldingen van wat waar te koop is zie ik graag geplaatst in het forum voor "te koop aangeboden".

Groetjes,
Arthur
Plaats reactie