Dieter schreef:Als ik dit forum lees (en rondneus op het internet) dan heb ik de indruk dat en met de originele staat van een HY niet bijster veel rekening gehouden wordt.... als hij maar rijdt.
Misschien heb ik het mis, maar ik lees dingen als: uitlaat verlengd, kunststof namaak spatborden, veranderingen aan motor, carrosserieombouwingen enzovoort.
Is het voor de HY-rijder-minnaar niet belangrijk dat een HY zo origineel mogelijk blijft? (los van de reparaties aan plaatwerk

)
Of is de HY gewoon een leuke bak met een leuk smoeltje om mee rond te rijden?
Leden met hun visie/mening hierop?
Ik heb er nog geen, maar naar wat ik zo al gelezen en gezien heb is de HY juist ontworpen om aangepast te worden: zaag 'm achter de cabine af, verleng 't chassis en wat leidingen

Daarnaast zijn vele natuurlijk vanuit hun oorspronkelijke functies al uitgerust met specifieke aanpassingen en interieurs die vervolgens in hun tweede leven als camper enzo weer totaal veranderd zijn.
En dan heb je nog de grote motoruitwisselingen
De truc is nu meer eerst ontdekken of een HY origineel is en zo niet kijken of hy weer in die staat te krijgen is.
Of de andere kant op: als hy toch al niet meer origineel is, er juist aan knutselen!
Over knutselen: de banden zijn er duur, vraag ik dan iets heel vreemds als ik vraag of je er andere velgen + banden onder kan zetten?
Uiteraard is dat schoppen tegen de schenen van de liefhebbers, maar zo is 't niet bedoeld