Uitlaat demper

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
henkhy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Uitlaat demper

Bericht door henkhy »

Ik heb de uitlaat van mijn bus (verl. 67er) omgebouwd, zodat de uitlaat nu onder de wagen doorloopt. Ik heb er nu twee dempers onder hangen, maar wil graag over gaan naar 1 demper. Heeft iemand ervaring met andere dempers of weet iemand een type demper wat hier voor geschikt is?
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Re: Uitlaat demper

Bericht door la souris »

Ik heb vorigjaar iemand gezien bij de meeting in terhuurne die had zelf een demper gemaakt van een dikkebuis .Dit werkte perfekt en goedkoop :lol: Alleen weet ik niet meer wie het was en waar hij vandaan kwam maar wie weet leest hij dit ook en wil ons uitleggen hoe dit werkt.la Souris
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
John
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door John »

Ik heb de demper van de TRACTION AVANT eronder gemonteerd. Per slot van rekening hoort die eigenlijk bij die motor. Was wel duur maar HY loopt en klinkt voortreffelijk. JOHN.
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

bestaan er nog andere of betere afdichtings pasta dan gungum,ik krijg de aansluiting tussen de eerste en tweede nog niet goed dicht ik zat zelf te denken aan een soort band die ze ook bij kachels gebruiken ideeen zijn welkom.
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Webmeistera
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Webmeistera »

er bestaat bv kachelkit van Bison

of het beter is weet ik niet, ik gebruik het bij montage om kleine oneffenheden op te vullen
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

Volgens mij hetei van citroen gevonden met kachel afdichtingskoord en gungum ik heb dit koord bij siem gitsels in Arnhem gekocht dit in gesmeerd met gungum pasta en om de aansluiting gewikkeld hierover heen de aansluitklem en het zit pot dicht zonder lekken. Nu afwachten hoe lang dit zich houdt laat het nog wel weten. :lol: la Souris
Peter
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door Peter »

Ik gebruik Holts Firegum. Dat bevalt me beter dan gungum: is soepeler, gemakkelijker te verwerken (komt uit een tube, alleen maar knijpen), hecht beter en kruipt soepel in kleine ruimtes.

Gungum is goed voor gaten samen met bandage, Firegum is goed voor bevestiging van uitlaatdelen met klemmen.

Ik heb overigens geen aandelen in Holts (helaas)!

Peter
Peter
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door Peter »

Ik gebruik Holts Firegum. Dat bevalt me beter dan gungum: is soepeler, gemakkelijker te verwerken (komt uit een tube, alleen maar knijpen), hecht beter en kruipt soepel in kleine ruimtes.

Gungum is goed voor gaten samen met bandage, Firegum is goed voor bevestiging van uitlaatdelen met klemmen.

Ik heb overigens geen aandelen in Holts (helaas)!

Peter
Plaats reactie