speciaal gereedschap
speciaal gereedschap
Hallo beste mensen,
Lees geregeld op het forum over speciaal gereedschap.
Moet nog aan de HY beginnen die ik als het goed is volgende week gelevert krijg.
Maar waar heb je speciaal gereedschap voor nodig om aan de HY te werken?
Groet, Ton.
Lees geregeld op het forum over speciaal gereedschap.
Moet nog aan de HY beginnen die ik als het goed is volgende week gelevert krijg.
Maar waar heb je speciaal gereedschap voor nodig om aan de HY te werken?
Groet, Ton.
-
- HY Forum Grootmeester
Re: speciaal gereedschap
Ik dacht daf het een slagtrekker voor de voor remtrommels was,maar Anton let wel op,
het is Citroën en dat barst van het speciaal gereedschap,waarvan een gedeelte zelf te maken is en weer ander zoals de boutjes tussen de motor en de bak,waar je bv een steeksleutel opzet
het is Citroën en dat barst van het speciaal gereedschap,waarvan een gedeelte zelf te maken is en weer ander zoals de boutjes tussen de motor en de bak,waar je bv een steeksleutel opzet
Een slagtrekker voor de remtrommels is makkelijk, maar zonder krijg je ze vaak ook wel los.
Voor de remmen heb je eigenlijk ook centreergereedschap en een dop 38 nodig.
Verder kan je met gewoon gereedschap een heel eind uit de voeten. Er zijn wel heel wat foefjes die een klusje een stuk makkelijker kunnen maken, maar dat is zo met iedere auto.
Groet,
Ree
Voor de remmen heb je eigenlijk ook centreergereedschap en een dop 38 nodig.
Verder kan je met gewoon gereedschap een heel eind uit de voeten. Er zijn wel heel wat foefjes die een klusje een stuk makkelijker kunnen maken, maar dat is zo met iedere auto.
Groet,
Ree
Laatst gewijzigd door Ree op do dec 18, 2008 10:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijn te horen dat het ook met standaard gereedschap mogelijk is.
Maar zal terzijnertijd als ik aan het sleutelen ben nog wel op vraagjes stuiten.
Maar hier op het forum werkt het erg goed, en ook leuk dat er zoveel enthousiastelingen zijn
met ons merk Citroën.
Bedankt en gegroet, Ton.
Maar zal terzijnertijd als ik aan het sleutelen ben nog wel op vraagjes stuiten.
Maar hier op het forum werkt het erg goed, en ook leuk dat er zoveel enthousiastelingen zijn
met ons merk Citroën.
Bedankt en gegroet, Ton.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik weet niet of hij ze nog maakt, maar Dominicus kramer maakt complete remsets met alle gereedschap (slagtrekker, centreergereedschap en doppen enz) dat je hiervoor nodig hebt. Tegen een in mijn ogen vriendelijke prijs.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Het hangt er idd een beetje vanaf hoe creatief je bent. Een slagtrekker kun je zelfs nog weglaten door velg+band te misbruiken, werkt ook goed kan ik uit ervaring met de wegenwacht langs de kant van de weg zeggen 
Maar voor de remmen is speciaal gereedschap op zich wel handig. Je hebt daarbij een speciaal ding om het draaipunt van de remschoenen goed te zetten en idd het centreergereedschap voor de remmen. Voor het stellen van de remmen heb je officieel ook een speciaal ovaal sleuteltje nodig, maar ik heb zelf tot nu toe altijd een steeksleutel 10 gebruikt (of 11, weet het zo niet meer).
Het beste gereedschap: het werkplaatshandboek!
Waar overigens achterin een aantal pagina's met speciaal gereedschap genoemd staan, inclusief een hele serie die je zelf zal moeten vervaardigen omdat die nooit geproduceerd zijn en er verwacht werd dat een garage die zelf maakt (dingen als steunen voor motor+bak als je die uitbouwt e.d.).
En een lasapparaat is handig

Maar voor de remmen is speciaal gereedschap op zich wel handig. Je hebt daarbij een speciaal ding om het draaipunt van de remschoenen goed te zetten en idd het centreergereedschap voor de remmen. Voor het stellen van de remmen heb je officieel ook een speciaal ovaal sleuteltje nodig, maar ik heb zelf tot nu toe altijd een steeksleutel 10 gebruikt (of 11, weet het zo niet meer).
Het beste gereedschap: het werkplaatshandboek!
Waar overigens achterin een aantal pagina's met speciaal gereedschap genoemd staan, inclusief een hele serie die je zelf zal moeten vervaardigen omdat die nooit geproduceerd zijn en er verwacht werd dat een garage die zelf maakt (dingen als steunen voor motor+bak als je die uitbouwt e.d.).
En een lasapparaat is handig

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald