carbarateur

Moderators: LEiPiE, Le Camion

merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

carbarateur

Bericht door merdy »

kan 2 km rijden, dan begin de motor in te houden, en keiharde knallen uit de uitlaat te geven
volgende heb ik al vervangen, verdelerkap, puntjes, kabels, bougie,s rotor bobine.

onsteking staat op tijd, vervroeger doet het ook goed.

een keer was de knal zo hard, dat mijn uitlaat in drie stukken lag.

met warm draaien wil die weleens uit de het onderste deel van de cabarateur benzine gaan lekken, en het onderste deel, bedoel ik het stuk wat aan de motor zelf vast, als hij warm is dan is de lekkage ook voorbij, zou het probleen hier kunnen zitten.

groet merdy. :wink:
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: carbarateur

Bericht door Gerard 2cv »

Ja,daar ziet het wel naar uit,Ik zou de vlotternaald maar vernieuwen en het niveau afstellen
zodat het niveau 18mm onder de rand staat en de vlotternaald is 150
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

dankje voor de info, ga er zeker achteraan, is zo,n vlotternaald. overal te krijgen, bij iedere automatrialezaak.

merdy :wink:
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Als het probleem blijft met een nieuwe vlotternaald kan het ook zijn dat een uitlaatklep veel te ruim staat, maar dat verklaart niet de lekkende benzine.

Ree
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

ondanks een andere vlotternaald, blijf hij nog steeds inhouden, en knallen geven, dus nu maar gaan kijken naar de kleppen, this wel zoeken naar een speld in een hooiberg, geef je zo,n onzeker gevoel als je de straat weer uit rijd, want hij begin pas na twee km rijden, en boven de 50 km, dat kan ik niet in de straat testen :lol: waar je maar 30 km mag rijden.

merdy :wink:
Laatst gewijzigd door merdy op di okt 21, 2008 9:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Je moet wel bedenken dat knallen in de uitlaat betekend dat er onverbrande benzine in de
uitlaat komt of een lek uitlaatspruitstuk(pakking).Bij HYvonne was het een niet goed aangesloten bougiekabel van de voorste cilinder!
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

Gerard, die bougiekabel veroorzaakte geen knallen in de uitlaat maar was er oorzaak van dat de motor niet goed stationair liep!
Ik denk hier inderdaad eerder aan een probleem met het uitlaatspruitstuk. Kijk eens of er geen (haar)scheurtje zit in de splitsing in het midden van het spruitstuk.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Heb je niet twee bougiekabels omgewisseld toen je de puntjes vervangen hebt (heb je ze per ongeluk 1234 gestoken ipv 1342)?. Je zal versteld staan hoe netjes de motor loopt op twee pitten. Dan heb je ook geen vermogen en veel onverbrande benzine in je uitlaat. Zo nee: kleppen stellen!

Groet,

Ree
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

de motor draait gewoon op 4 cyl, en de eerste 2 km, rijd die ook normaal, met de zelfde compressie.
ik heb niet zo veel verstand van kleppen stellen, dus ik moet even wachten.
ik heb wel het pruitstuk vervangen, maar daar zit geen lek.

groet rob. :wink:
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

In welke regio woon je?

Ree
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

merdy schreef:de motor draait gewoon op 4 cyl, en de eerste 2 km, rijd die ook normaal, met de zelfde compressie.
ik heb niet zo veel verstand van kleppen stellen, dus ik moet even wachten.
ik heb wel het pruitstuk vervangen, maar daar zit geen lek.

groet rob. :wink:
nieuwerkerk a/d ijssel, vlak bij henny :wink:
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Het is niet echt om de hoek, maar ik kan wel een keer langskomen om de kleppen te stellen, hoor. Mijn voelermaatjes liggen wel in de stalling maar dat is geen drama. Al denk ik dat je het zelf ook wel kan met een boekje ernaast, als je de eerste keer maar de tijd ervoor neemt.

Ree
Leo
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Leo »

Vervelend zo'n storing.

Alhoewel alles in de ontsteking al vervangen is lijkt het mij toch een ontstekings probleem.

Heb je het al eens geprobeerd met een rechtstreeks voeding naar de bobine? Draad van accu plus naar plus van bobine. Een tijdelijke spannings onderbreking naar de bobine kan dit soort problemen geven. De eerste kilometers knal hij niet omdat de uitlaat dan nog niet zo heet is om ontbranding te veroorzaken.

In mijn HY heb ik ooit een tijd lopen zoeken naar het oplossen van het steeds onregelmatiger lopen. Toen bleken de rubberisolators die om de steeltjes bovenop de bougies zitten uitgedroogd. In de scheurtjes erin vormden roestsporen een geleiding waardoor de vonken weglekten. Een nieuw kunststof buisje om het steeltje loste het probleem meteen op.
Success

Leo
HY rijder sinds 1995.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Bobine die te warm wordt kan, maar is deze niet al vervangen? Lang op het contact laten staan zonder dat de motor loopt kan de bobine beschadigen.

Ree
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Dan zou hij toch na een eind rijden slecht moeten gaan lopen,maar ik had begrepen dat het
juist in het begin was,Dus een paar kleppen te strak komen bij warm worden weer losser
Plaats reactie