snaar te lang?
snaar te lang?
De riem langs mijn krukas-dynamo-waterpomp klappert omdat ie niet strak genoeg staat. Dit geeft ook een ratelend geluid bij de dynamo dat niet goed is. Ik kan hem echter niet strakker stellen omdat het stelstukje op de dynamo op zijn end staat.
Dit is een standaard snaar, toch? Heeft dit type een naam waar ik naar kan vragen? Weet iemand hoe lang ie hoort te zijn zodat ik een nieuwe (kortere?) kan kopen zonder de oude er bijvoorbaat af te halen? Ik kan hem er niet even afhalen en naar de autozaak gaan want ik ben op vakantie...
Groet,
Ree
Dit is een standaard snaar, toch? Heeft dit type een naam waar ik naar kan vragen? Weet iemand hoe lang ie hoort te zijn zodat ik een nieuwe (kortere?) kan kopen zonder de oude er bijvoorbaat af te halen? Ik kan hem er niet even afhalen en naar de autozaak gaan want ik ben op vakantie...
Groet,
Ree
-
- HY Forum Super Expert
Re: snaar te lang?
Hallo,
dit is je v-snaar. Zo staat 't letterlijk in 't onderdelenboek:
nummer
Hy 231-6 --> 12/68 Courroie (dynamo):
Hy 231-6 B 12/68--> - alternateur
Over de lengte ervan kon ik niks vinden, maar misschien iemand anders wel?
succes en fijne vakantie.
mvgr. stephan
dit is je v-snaar. Zo staat 't letterlijk in 't onderdelenboek:
nummer
Hy 231-6 --> 12/68 Courroie (dynamo):
Hy 231-6 B 12/68--> - alternateur
Over de lengte ervan kon ik niks vinden, maar misschien iemand anders wel?
succes en fijne vakantie.
mvgr. stephan
Ooh ja, da's misschien wel belangrijk om te vertellen, ik heb een wisselstroom dynamo, oftewel een "Hy 231-6 B".
Anders stop ik gewoon bij een autozaak...
Ree
Anders stop ik gewoon bij een autozaak...
Ree
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Ree,
Ik heb gevonden:
V-snaar 1275x9,5 vanaf 1968
Misschien heb je daar wat aan.
flyingHY
Ik heb gevonden:
V-snaar 1275x9,5 vanaf 1968
Misschien heb je daar wat aan.
flyingHY
Super! Staat genoteerd.
En dat net een half uurtje voordat ik de wildernis in ga, en een dag of tien zonder internet zit!
Later,
Ree
En dat net een half uurtje voordat ik de wildernis in ga, en een dag of tien zonder internet zit!
Later,
Ree
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Hallo Ree,
Hoe is het je vergaan met de v-snaar?
flyingHY
Hoe is het je vergaan met de v-snaar?
flyingHY
Hij zit er nog op.
Bij bepaalde frequenties resoneert ie omdat ie te los zit, en bij andere niet. Die resonerende frequenties heb ik dus vermeden (dwz stationair: koppeling in en 85 rijden ipv 80). Ik ga hem er nog wel even afslopen en nameten, maar daar ben ik na de vakantie nog niet aan toegekomen...
Ree
Bij bepaalde frequenties resoneert ie omdat ie te los zit, en bij andere niet. Die resonerende frequenties heb ik dus vermeden (dwz stationair: koppeling in en 85 rijden ipv 80). Ik ga hem er nog wel even afslopen en nameten, maar daar ben ik na de vakantie nog niet aan toegekomen...
Ree
op Citroworld's website staat trouwens 1250X10flyingHY schreef:V-snaar 1275x9,5 vanaf 1968
Ree
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
De maat 1250 kom ik wel tegen maar dan 17 mm en dat is voor wagens van voor 1963.
En om dan maar gelijk compleet te zijn:
tussen 1963 en 1969 1100x9,5
flyingHY
En om dan maar gelijk compleet te zijn:
tussen 1963 en 1969 1100x9,5
flyingHY
Van de citroworld website:
10x1250 van na 68
17x1163 tussen 63 en 68
En van voor 1963 zie ik niet zo 123 een snaar liggen.
Waar ik verder niet zo veel mee wil zeggen, maar het is verder wel een beetje tegenstijdig. Kwa lengte kijkt het natuurlijk niet zo nauw... Ik zou zeggen, eerst even meten, dan pas bestellen
Groet,
Ree
10x1250 van na 68
17x1163 tussen 63 en 68
En van voor 1963 zie ik niet zo 123 een snaar liggen.
Waar ik verder niet zo veel mee wil zeggen, maar het is verder wel een beetje tegenstijdig. Kwa lengte kijkt het natuurlijk niet zo nauw... Ik zou zeggen, eerst even meten, dan pas bestellen

Groet,
Ree
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Ik heb vorig jaar de V-snaar vernieuwd. De code van de nieuwe snaar is 6231MC. (Bj.1974)
Hier kun je toch wel iets mee, hoop ik?
Jacques
Hier kun je toch wel iets mee, hoop ik?
Jacques
Het gaat goed komen 
Ree

Ree
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: DR-47-09
- Contacteer:
Ik heb samen met teun laatst de v-snaar vervangen. ik had een nieuwe gekregen bij de bus met de code 6231MC 6C. (bus uit '72)
Deze zat er ook al op maar was een beetje poreus. Toen we hem erop deden was de spanning eigenlijk al op zijn max.
Ofwel we kunnen hem niet strakker spannen nu hij net nieuw is, de dynamo is volgens teun een orgi. misschien een leuk
dingetje bij de remmencursus?
Deze zat er ook al op maar was een beetje poreus. Toen we hem erop deden was de spanning eigenlijk al op zijn max.
Ofwel we kunnen hem niet strakker spannen nu hij net nieuw is, de dynamo is volgens teun een orgi. misschien een leuk
dingetje bij de remmencursus?

-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Inderdaad, wat me opviel was dat de dynamo niet verder gesteld kon worden. Bij mij is dat wel het geval. Beide dynamo's zijn Duceliers, echter die van Para-plu had als ik het goed zag een soort uitstulping aan de zijde van de motor, die verhindert dat de laatste centimeter stelruimte benut kon worden.
Afijn, hij loopt er nu prima mee, maar als de snaar iets uitrekt wordt naspannen lastig.
Afijn, hij loopt er nu prima mee, maar als de snaar iets uitrekt wordt naspannen lastig.