Rempomp

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Wilkok
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Rempomp

Bericht door Wilkok »

De hoofdrem cilinder heeft geen enkele druk, heb de beide rempotjes bijgevuld en nog steeds geen druk.
Ook niet na vaak pompen en de ontluchtingsnippel los gedraaid maar er komt bijna geen olei.
De remolei loopt wel naar de pomp, heb de pomp uitelkaar gehaald en ziet er goed uit.
Wat is de beste optie of doe ik iets niet goed?.

Groeten Willem.
Norbert van der Lelie
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Re: Rempomp

Bericht door Norbert van der Lelie »

Ken het probleem, ik kreeg ermee te maken na het plaatsen van een revisie setje. Volgens mij blijft er nl een klepje hangen omdat de luchtdruk te klein is om het te openen. Zelf gooide ik het potje vol een draai de ontluchting open zodat er uiteindelijk olie uit kwam zodat ik toch druk op kon bouwen. Daarna pakte ik een oude binnenband knipje goed ruim het ventiel eruit zodat er een rondje ontstond dat ik het deksel paste van het potje, toen de voetpomp/compressor erop en ik kon ook nog eens helemaal alleen remmen ontluchten.
Matthijs164
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Matthijs164 »

Wat is een rempomp? Bedoel je de hoofdremcylinder?

Geen druk = lucht. Eerst de zaak helemaal ontluchten en dan pas verder zoeken. Ontluchten is niet makkelijk en soms zitten er hardnekkige luchtbellen die er lastig uit te krijgen zijn. Zelfs een klein beetje lucht in je systeem zorgt voor drukloos rempedaal. Herhaaldelijk remmen heeft met lucht in je systeem geen enkele zin en bouwt geen druk op.

Succes, Matthijs
Wilkok
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door Wilkok »

Het is inderdaad de hoofdremcylinder, ga er mee aan de gang maar heb nog niet veel tijd.
Met het goede advies moet het lukken.
Laat van mij horen zodra het lukt of als het niet lukt.
Kan moeilijk wachten om er mee aan de gang te gaan maar nog één week en dan heb ik vakantie.

Bedankt alvast voor de reakties,

Groet Willem
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Wilkok,het makkelijkst is eerst de leidingen van de hoofdremcilinders los te maken,zodat je
eerst de cilinder kan laten vullen,Als er uit allebei de gaten olie komt de leidingen er weer in.
Ontluchten doe je door een slangetje op de ontluchtingsnippel te plaatsen en in een fles hangen,Dan kan je zien wanneer er geen lucht meer meekomt.De volgorde is RA-LA-RV-LV.
Wilkok
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door Wilkok »

Dank voor de reactie, een nuttige tip wat de volgorde van ontluchten is.
De hoofdrem cylinder heb ik gedemonteerd en lijkt op het oog en gevoel goed, de HY heeft in een garage gestaan en men was er mee bezig de remmen te vernieuwen.
Ga eerst kijken of de nieuwe remcylinders ook inderdaad vervangen zijn en ga dan systematisch het geheel bij langs.
Leuk dat er zoveel nuttige en snelle reacties komen om het probleem op te lossen, heb natuurlijk al veel nuttige info op deze site gevonden en weet nu dat het een vaak voorkomend probleem is.
Als ik er mee aan de gang ga laat ik weten hoe het gaat, nogmaals bedankt voor de ondersteuning.

Groeten Willem.
Plaats reactie