Dag,
Mijn oliedruklampje brandt, nadat de motor op temperatuur is gekomen, steeds eerder als ik (bijna) stil ga staan, bv voor een stoplicht. Als ik tijdens deze stilstand een heel klein tikje gas geef gaat het lampje weer uit. De motor staat zeer laag afgesteld. Mogelijk dat ik deze iets hoger moet afstellen? Het betreft hier een gereviseerde motor die tot op heden slechts 200km heeft gereden. Iemand een idee?
Bij warme motor en laag toerental mag het lampje even branden maar moet onmiddellijk uitgaan bij aanraken van het gaspedaal.
Als je zeker wilt weten hoe het is gesteld met de oliedruk zou je een meting kunnen (laten) uitvoeren.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Je moet zeker weten dat je drukschakelaar goed is en dat je oliedruk daadwerkelijk (te) laag is op het moment dat je lampje aan is.
Ik heb het ook als ik hem stationair te laag heb staan, dus het hoeft niet dat er iets aan de hand is.
Ik heb een mechanische meter die erin past op positie van het lampje. (als jij tenminste dezelfde schroefdraad hebt dan ik)
Je mag hem komen lenen, volgens mij woon ik niet zo ver van jou af. Doe maar een pb'tje