wat is wat?
-
- HY Forum Kenner
wat is wat?
Hoi,
Ik ben met het elctrisch systeem van mijn bus bezig. Nu is dat een drama kom ik nu achter... plan is alles eruit trekken en opnieuw beginnen. Nu kom ik een vier tal dingen tegen waarvan ik het preciese doel niet direct duidelijk is.. Zie de foto's.
A. Zit achter dashboard zwart kastje met lip en drie aansluitingen. Er staat op :
Centrale Electronique 48/96W 13.5V Duccellier Réf599006A
Ik denk voor de knipperlichten?
B. Zit op schot achter versnellingsbak. Er staat op:
LA-M 9001 14.2 V
C. 3 aansluitingen op groot blok met koel ribben
D. Zie foto
De rest van de kabels ga ik 1 op 1 vervangen met wat er zit, eventuele slimme aanpassingen hoor ik graag !
Guido Kalwij
Ik ben met het elctrisch systeem van mijn bus bezig. Nu is dat een drama kom ik nu achter... plan is alles eruit trekken en opnieuw beginnen. Nu kom ik een vier tal dingen tegen waarvan ik het preciese doel niet direct duidelijk is.. Zie de foto's.
A. Zit achter dashboard zwart kastje met lip en drie aansluitingen. Er staat op :
Centrale Electronique 48/96W 13.5V Duccellier Réf599006A
Ik denk voor de knipperlichten?
B. Zit op schot achter versnellingsbak. Er staat op:
LA-M 9001 14.2 V
C. 3 aansluitingen op groot blok met koel ribben
D. Zie foto
De rest van de kabels ga ik 1 op 1 vervangen met wat er zit, eventuele slimme aanpassingen hoor ik graag !
Guido Kalwij
- Bijlagen
-
- A
- DSC00644klein.jpg (217.89 KiB) 11579 keer bekeken
-
- B rechts, C links
- DSC00647klein.jpg (122.62 KiB) 11579 keer bekeken
-
- D.
- DSC00646klein.jpg (244.06 KiB) 11577 keer bekeken
Re: wat is wat?
A is je knipperlichtautomaat. Er tussen laten zitten, dus!
C is een scheidingsrelais (zo te zien een diodeverdeler) om een huishoudaccu te kunnen opladen. Tweede accu is op dit moment niet aangesloten.
De overige twee herken ik niet... Waar zit D precies?
Groet,
Ree
C is een scheidingsrelais (zo te zien een diodeverdeler) om een huishoudaccu te kunnen opladen. Tweede accu is op dit moment niet aangesloten.
De overige twee herken ik niet... Waar zit D precies?
Groet,
Ree
-
- HY Forum Kenner
A dacht ik ookal, deze lag/hing achter dashboard ga ik zeker terug plaatsen alleen nu mooi bedraad en netjes gemonteerd. B, C én D zitten naast elkaar op schot achter versnellingsbak, is camper geweest vandaar de extra spullen.. Zal volgende keer proberen te achterhalen waar in schema de spullen zitten. Alvast bedankt!
Guido
Guido
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
B is de spanningsregelaar.
D is een universeel startrelais. Normaal is een startrelais aan één van de accuklemmen. Dat zou dan bij jouw moeten ontbreken.
flyingHY
D is een universeel startrelais. Normaal is een startrelais aan één van de accuklemmen. Dat zou dan bij jouw moeten ontbreken.
flyingHY
Maar zo te zien is het startrelais niet in gebruik, want er is geen schakeldraad aangesloten...
Ree
Ree
-
- HY Forum Kenner
Bedankt voor de reakties, na de hints nog maals goed gekeken en idd.. klopt allemaal. Heb daarna na het bekijken van de bedrading ervoor gekozen de gehel draadboom te verwijderen en ga geheel opnieuw beginnen. Nogmaals bedankt voor de hulp ..
Guido
Guido