bekende hy?
bekende hy?
Hallo,
Ik ben in contact met iemand uit de stad Groningen. Hij heeft een HY te koop staan waarvan de garage zegt dat ze de achterremmen niet ontlucht krijgen.
De auto is onverlengd, al 4 jaar van de straat, bouwjaar 1980. Rijd op LPG.
Kent iemand de auto misschien? Heb niet meer gegevens op dit moment.
Remmerij zou gedeeltelijk vernieuwd zijn, wat zou de reden van het niet te ontluchten kunnen zijn?
Houdt een HY nog wel vermogen over als hij op gas rijdt?
Ik ben in contact met iemand uit de stad Groningen. Hij heeft een HY te koop staan waarvan de garage zegt dat ze de achterremmen niet ontlucht krijgen.
De auto is onverlengd, al 4 jaar van de straat, bouwjaar 1980. Rijd op LPG.
Kent iemand de auto misschien? Heb niet meer gegevens op dit moment.
Remmerij zou gedeeltelijk vernieuwd zijn, wat zou de reden van het niet te ontluchten kunnen zijn?
Houdt een HY nog wel vermogen over als hij op gas rijdt?
Re: bekende hy?
Hoi!
Het ontluchten van de remmen gaat uit mijn hoofd met een sleuteltje 10,5. Thuis krijg ik ze ook wel eens niet los omdat 10 te klein is en 11 echt te groot, en dan ben je weer bang dat je de nippel beschadigt. Ik heb geen idee waarom een garege dit niet zou kunnen, misschien hadden ze geen zin in kruipolie en beleid, of kunnen ze niet ontlucht worden omdat ze dichtgekoekt zitten.
Op LPG is alleen maar een voordeel, mits je voldoende ruimte hebt. Vermogen heb je voldoende. Dit i.t.t. snelheid, maar dat is niet afhankelijk van je brandstof
Verder weet ik niets van de bus...
Groet,
Ree
Het ontluchten van de remmen gaat uit mijn hoofd met een sleuteltje 10,5. Thuis krijg ik ze ook wel eens niet los omdat 10 te klein is en 11 echt te groot, en dan ben je weer bang dat je de nippel beschadigt. Ik heb geen idee waarom een garege dit niet zou kunnen, misschien hadden ze geen zin in kruipolie en beleid, of kunnen ze niet ontlucht worden omdat ze dichtgekoekt zitten.
Op LPG is alleen maar een voordeel, mits je voldoende ruimte hebt. Vermogen heb je voldoende. Dit i.t.t. snelheid, maar dat is niet afhankelijk van je brandstof

Verder weet ik niets van de bus...
Groet,
Ree
- HY_Pino
- HY Forum Expert
- Berichten: 118
- Lid geworden op: zo sep 07, 2003 7:36 pm
- Locatie: Dieren
- Contacteer:
Re: bekende hy?
Ken de bus niet en rijd zelf niet op LPG maar er rijden genoeg bussen rond op gas dus over dat vermogen zou ik mij geen zorgen maken, bovendien heb je altijd nog zo'n schakelaar op je dashboard zitten om over te schakelen op benzine.exvw schreef: Remmerij zou gedeeltelijk vernieuwd zijn, wat zou de reden van het niet te ontluchten kunnen zijn?
Houdt een HY nog wel vermogen over als hij op gas rijdt?
Bussen van dit bouwjaar zouden een remdrukbegrenzer moeten hebben en als je de achterkant op krikt en gaat onluchten moet je dus wel eerst het linkerachterwiel ook optillen anders zit die begrenzer er tussen, maar kan mij niet voorstellen dat een garage dit niet in de gaten heeft. Het remsysteem van de HY kan niet echt goed tegen langere tijd stilstand; bij bussen die een paar jaar stilgestaan hebben kun je er wel van uit gaan dat de remmen vastzitten. Wellicht dat bij deze bus ook een revisie nodig is? Achter is in ieder geval wel wat eenvoudiger dan voor.
- John
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 171
- Lid geworden op: di feb 22, 2005 11:01 pm
- Locatie: Heemstede
Re: bekende hy?
Een bus uit 1980 heeft nog een vijfde ontluchtingsnippel op de "bypass-leiding".
Deze zit zeg maar loodrecht onder de linkerknie van de bestuurder. Misschien is die vergeten?
Deze zit zeg maar loodrecht onder de linkerknie van de bestuurder. Misschien is die vergeten?
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: zo mar 06, 2005 12:52 am
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Re: bekende hy?
Mijn H78 blok loopt prachtig op LPG. Ook in Frankrijk heb ik nooit de behoefte gehad om over te schakelen op benzine. Het koppel van het blok is dermate hoog dat je alle bergen kunt beklimmen, hierover heb ik geen moment in gezeten. Maar snelheid... eh, wat is dat? 
