nieuwe regels
nieuwe regels
Wat betekent dit voor ons in de HY??
Geen kinderen meer meee op vakantie??
Anarchie!!
Wat verandert er voor u?
Per 1 april 2008 verandert
een aantal verkeersregels.
Citaat:
U mag passagiers in de auto alleen vervoeren op een échte zitplaats die
die gemaakt is voor het gebruik door volwassenen tijdens het rijden.
.
Passagiers mogen dus tijdens het rijden niet zitten op een geïmproviseerde zitplaats of een zitplaats voor gebruik bij
stilstand, zoals een zitbank in een camper.
Uitzondering:
bijvoorbeeld het vervoer van kinderen tot 1,35 meter op een standaard of achteraf ingebouwd bankje in een stationwagen en passagiers die gebruikmaken van een rolstoel
http://www.verkeerenwaterstaat.nl
Geen kinderen meer meee op vakantie??
Anarchie!!
Wat verandert er voor u?
Per 1 april 2008 verandert
een aantal verkeersregels.
Citaat:
U mag passagiers in de auto alleen vervoeren op een échte zitplaats die
die gemaakt is voor het gebruik door volwassenen tijdens het rijden.
.
Passagiers mogen dus tijdens het rijden niet zitten op een geïmproviseerde zitplaats of een zitplaats voor gebruik bij
stilstand, zoals een zitbank in een camper.
Uitzondering:
bijvoorbeeld het vervoer van kinderen tot 1,35 meter op een standaard of achteraf ingebouwd bankje in een stationwagen en passagiers die gebruikmaken van een rolstoel
http://www.verkeerenwaterstaat.nl
-
- HY Forum Grootmeester
Re: nieuwe regels
Wat wil je hier nou mee zeggen Andy?andy schreef:Anarchie!!
Negeren die regel. Als er geen maas
in de wet is, zou dit kunnen betekenen dat de HY de deur uit moet. Dit zal niet gebeuren.

-
- HY Forum Grootmeester
volgens mij is het rijtje uitzonderingen veel langer. En dan nog, je kunt de HY altijd nog aanpassen aan de geldende regels.
Ga nog maar eens spitten op de site van de RDW en anders leg je ze de vraag maar voor.
Voor mij zelf heb ik de keuze gemaakt de 2 banken op de wielkasten te veranderen in een rondzit met 3-punts gordels in de rijrichting. Veiligheid voor alles hé? Zeker voor onze eigen kinderen.
Het laswerk voor de verstevigde constructie ten behoeve van de bevestigingspunten voor de 3-punts gordels heb ik uitbesteed en is voor een groot deel klaar. Ik moet nu eerst verder met de aftimmering, werk genoeg voorlopig!
Als het klaar is maak ik wel een paar foto's.
Ga nog maar eens spitten op de site van de RDW en anders leg je ze de vraag maar voor.
Voor mij zelf heb ik de keuze gemaakt de 2 banken op de wielkasten te veranderen in een rondzit met 3-punts gordels in de rijrichting. Veiligheid voor alles hé? Zeker voor onze eigen kinderen.
Het laswerk voor de verstevigde constructie ten behoeve van de bevestigingspunten voor de 3-punts gordels heb ik uitbesteed en is voor een groot deel klaar. Ik moet nu eerst verder met de aftimmering, werk genoeg voorlopig!
Als het klaar is maak ik wel een paar foto's.
Hier is al een draadje over geweest. Deze aanpassing had geen invloed op de regelgeving t.a.v. de HY.
Ree
Ree