Goedenmiddag,
sinds kort heb ik een rammeltje in de motor van mij HY (1968), dat je vooral hoort als hij stationair draait. Druk ik de koppeling in, dan is het weg.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ligt het voor de hand om de drukgroep te verdenken? Kan ik daar nog even mee doorrijden of haal ik me dan allerlei ellende op de hals?
Groet,
Luuk
Rammeltje in de motor, drukgroep?
-
- HY Forum Beginner
-
- HY Forum Super Expert
Re: Rammeltje in de motor, drukgroep?
Houdt bij een rammelende draaiende motor eens het beschermkapje om het uitlaatspruitstuk vast (waar je de slang van je luchtfilter op zet) Bij mij was dit na heel lang zoeken de oorzaak van het rammeltje bij een specifiek toerental (koppeling indrukken verlaagt toerental iets)
Maaaar het kan ook iets anders zijn.
Groeten vanuit een schitterend Zuid-Afrika (gerestaureerde 6cylinder traction voor 4.000 euro en een leuke ds voor 1200 euro!!!! maar geen HY....)
Stef
Maaaar het kan ook iets anders zijn.
Groeten vanuit een schitterend Zuid-Afrika (gerestaureerde 6cylinder traction voor 4.000 euro en een leuke ds voor 1200 euro!!!! maar geen HY....)
Stef
HY '76
-
- HY Forum Beginner
Dank voor de tip. Ik ben even gaan kijken, maar nee, dat is het niet. Het rammeltje is al weg als ik de koppeling maar heel licht intrap, net de speling eruit dus. Aan het toerental verandert dan nog niks. Het rammeltje doet zich overigens niet bij een specifiek toerental voor.
Groet,
Luuk
Groet,
Luuk
- HY_Pino
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Is het niet een rammeltje in de bak? Met het intrappen van de koppeling ontkoppel je namelijk je versnellingsbak, zelf heb ik het bij mijn ID waar de lagers van de bak hoorbaar zijn (totdat je dus de koppeling intrapt)