Dag allemaal,
Mijn HY is klaar ( zal binnenkort een foto uploaden). Deze week APK, gisteren naar huis gereden. Alles werkt prima, op de linker achterrem na. Het verhaal van deze rem:
het rubbertje zat er niet goed op, daarom was de retour van de vloeistof onvoldoende en begon de rem na een paar kilometers aan te lopen. Gevolg was een versleten voering en versleten trommel. Tot nu toe:
- voering opnieuw laten bekleden ( achter l+r)
- wielremcylinders licht uitgehoond ( rondom)
- alles deugelijk gangbaar en afstelbaar gemaakt ( vooral achter)
- andere, nette trommel links geplaatst
- nieuwe slangen achter.
- remleidingen achter vanaf het punt dat de enkele leiding aankomt vernieuwd( 7 stuks).
- remvloeistof doorgespoeld.
Je zou zeggen: het is achter zo goed als nieuw. In elk geval is rechts hetzelfde gebeurd als links. Bij de APK deze week trapte de achterrem links en rechts ook precies de zelfde keurige waarde op de remmenbank.
Toch na een paar stadskilometers een piepende rem links achter. In tegenstelling tot eerder verdwijnt het geluid wel weer na een paar honderd meter. Het wiel loopt enigzins warm. Je kunt er wel je hand opleggen. Prettig is natuurljk anders. Zouden jullie zeggen: even kijken of het inslijt na een paar honderd kilometer, eventueel iets terugstellen, of zou je vermoeden dat de retour er nog niet optimaal is ( begrijpen waar doe ik niet), of nog een ander idee? Kan de remkrachtverdeler er iets mee te maken hebben? Wederom alvast dank voor de suggesties. Dick
alles is klaar, behalve 1 piepende rem
Re: alles is klaar, behalve 1 piepende rem
Gefeliciteerd met je resultaat tot nu toe. Ik ben zeker benieuwd naar de foto's!
Heb je gecontroleerd of de retour het goed doet?
Even met zijn twee-en en het achterwiel in de lucht. Eén trapt op de rem en schreeuwt "los" als ie het rempedaal los laat, de ander draait aan het wiel om te constateren dat de remschoenen ook daadwerkelijk direct los laten.
Als het wiel niet direct soepel draait denk ik niet dat het probleem zich spontaan op zal lossen... Is het veertje dat je remschoen terug trekt sterk genoeg?
Ree
Heb je gecontroleerd of de retour het goed doet?
Even met zijn twee-en en het achterwiel in de lucht. Eén trapt op de rem en schreeuwt "los" als ie het rempedaal los laat, de ander draait aan het wiel om te constateren dat de remschoenen ook daadwerkelijk direct los laten.
Als het wiel niet direct soepel draait denk ik niet dat het probleem zich spontaan op zal lossen... Is het veertje dat je remschoen terug trekt sterk genoeg?
Ree
Retour klinkt als twee leidingen?
één leiding naar remcilinder en de andere weer terug?
één leiding naar remcilinder en de andere weer terug?
Nee hoor, heen en terug gaat door dezelfde leiding.
Ree
Ree