Erm, is dat aan mij? Ewald is de naamHYpeter schreef: Ook nog wel even interessant om te vermelden: we hebben meteen ook gekeken naar de bandensoort die er op de velg gaat komen; we hebben gekozen voor een band speciaal voor kleine vrachtauto's (staat vermeld op de band: "small truck"). Dit omdat de HY toch best wel een behoorlijk gewicht meedraagt als camper.(althans in de meeste gevallen; sommige HY's zijn niet zo uitgebreid ingebouwd....toch Ewoud?)

Mja, de keuze voor small truck tires, commercial banden (C aanduiding) of zelfs speciale camperbanden ligt nogal voor de hand. Al zegt die aanduiding eigenlijk helemaal niks. Het gaat om de loadindex! Rest is bijzaak eigenlijk. Heb niet kunnen ontdekken waarom een speciale Michelin camperband 300 euro moet kosten terwijl z'n niet-camperbroertje precies hetzelfde kan kwa specificatie en maar 120 euro kost (en ik dus een Uni-Royal met identieke prestaties voor 75 heb).
Ik heb zelf banden met een loadindex 105/107 (925kg single, 975kg dubbellucht naar ik heb begrepen, wat een mooi niveau is gezien de bus 3500 mag wegen)
Voornaamste van speciale bestelwagenbanden is dat ze stoeprandjes-proof zijn lijkt het.
Welke banden hebben jullie er nou omliggen? Want net als het Le Camion "Project Turkije" is 't een groot mysterie

Ook ik wacht gespannen op de foto's, al zijn mijne natuurlijk veeeeeeeel mooier