Nieuwe velgen op maat

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Re: Nieuwe velgen op maat - reacties.

Bericht door LEiPiE »

HYpeter schreef: Ook nog wel even interessant om te vermelden: we hebben meteen ook gekeken naar de bandensoort die er op de velg gaat komen; we hebben gekozen voor een band speciaal voor kleine vrachtauto's (staat vermeld op de band: "small truck"). Dit omdat de HY toch best wel een behoorlijk gewicht meedraagt als camper.(althans in de meeste gevallen; sommige HY's zijn niet zo uitgebreid ingebouwd....toch Ewoud?)
Erm, is dat aan mij? Ewald is de naam :D
Mja, de keuze voor small truck tires, commercial banden (C aanduiding) of zelfs speciale camperbanden ligt nogal voor de hand. Al zegt die aanduiding eigenlijk helemaal niks. Het gaat om de loadindex! Rest is bijzaak eigenlijk. Heb niet kunnen ontdekken waarom een speciale Michelin camperband 300 euro moet kosten terwijl z'n niet-camperbroertje precies hetzelfde kan kwa specificatie en maar 120 euro kost (en ik dus een Uni-Royal met identieke prestaties voor 75 heb).
Ik heb zelf banden met een loadindex 105/107 (925kg single, 975kg dubbellucht naar ik heb begrepen, wat een mooi niveau is gezien de bus 3500 mag wegen)
Voornaamste van speciale bestelwagenbanden is dat ze stoeprandjes-proof zijn lijkt het.

Welke banden hebben jullie er nou omliggen? Want net als het Le Camion "Project Turkije" is 't een groot mysterie ;)
Ook ik wacht gespannen op de foto's, al zijn mijne natuurlijk veeeeeeeel mooier ;) :D
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Of komen die foto's hier pas rond 1 april op het forum te staan :lol: ?
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
henkhy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door henkhy »

Hahahahaha ja zou wel een stunt zijn, de foto's op 1 april plaatsen. Nee nee het is geen grap, na twee jaar en een mislukt prototype (die trommels zijn ook zo groot!) is het eindelijk gewoon goed. Ik zal zsm foto's maken en plaatsen, prototype is nog wel kaal, moet nog gelakt of gecoat worden.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
HY_Pino
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door HY_Pino »

Eens even gekeken hoe lang dit nu al speelt, in september staat in ieder geval: 'zijn wij ook al geruime tijd met een dergelijk project bezig' en dat is natuurlijk ook helemaal niet erg maar het project is geloof ik nu ook al een paar maanden 'bijna' klaar maar we weten dus nog helemaal niets meer: wat is er nu aan die velgen gemodificeerd en welke banden komen er dan op?! Moet toch vrij eenvoudig te beantwoorden zijn....en kom op zeg, even een foto maken, met een analoge camera heb je nog geen twee dagen nodig..... De foto op de site krijgen is een ander verhaal, maar stuur hem maar naar Ewald, die weet de weg wel :D
Ondertussen roept dit project dus meer vragen op dan dat er worden beantwoord...

we wachten dus maar weer af.... :?
henkhy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door henkhy »

het hele velgen verhaal speelt inderdaad al heel lang...maar ja als je zelf nog geen nieuwe banden nodig hebt...en naast de HY hobby ook nog vele andere bezigheden. Tja dan duurt het allemaal wat langer. Tussen door nog een niet passende velg ontwikkeld.....leek allemaal leuk maar paste net niet. En nu dus een velg die wel past. Foto is inderdaad niet moeilijk..maar ik ga er niet speciaal een rit naar de hobbyschuur voor maken. Foto's volgen binnenkort. Het is een 16 inch rim met het hart van een HY velg...passend en goed gecentreerd gelast door een erkend velgen/banden bedrijf. Allemaal heel simpel...moet alleen even gemaakt worden met de juiste middelen.
"voormalig eigenaar van"
HY_Pino
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door HY_Pino »

Kijk, dat is nu informatie waar we wat aan hebben; het uiterlijk van de velg blijft dus waarschijnlijk praktisch hetzelfde, dus die foto is dan ook niet echt nodig :D , nu nog weten welke banden en wat het gaat kosten :D

O ja, en worden het nu tubeless banden? Scheelt toch ook al weer een paar euro's aan binnenbanden :D
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Als het goed is,mogen in lichtmetalen velgen alleen tublessbanden
henkhy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door henkhy »

Pino...als je, zoals je eerder schreef, alles nog eens had nagelezen, had je kunnen lezen dat het uiterlijk van de velg nagenoeg het zelfde was gebleven.
Gerard, het zijn en blijven gewoon stalen velgen, dus geen lichtmetaal onder de HY, zou wel stoer staan.

We horen zsm de totaal prijs van de velg, die zal ik hier dan ook vermelden.
"voormalig eigenaar van"
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

En nog steeds weten we niet wat voor magische banden er om heen komen :D
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

Eerste spionagefoto's van de mysterieuze nieuwe HY wielen tijdens de keuring bij de RDW.
Nieuwe HY wielen.jpg
Nieuwe HY wielen.jpg (90.69 KiB) 15346 keer bekeken
HY_Pino
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door HY_Pino »

henkhy schreef:Pino...als je, zoals je eerder schreef, alles nog eens had nagelezen, had je kunnen lezen dat het uiterlijk van de velg nagenoeg het zelfde was gebleven.
.
Ja, daarom schreef ik ook dat een foto van een verhernieuwde velg niet zo echt belangrijk meer is, interessanter is de keuze van de band, de prijs, en hoe het nu verzekeringtechnisch zit. En ook natuurlijk de leveringstermijn :D

En zoals de spionagefoto laat zien; geen lichtmetaal, maar hopelijk watervast MDF! Alleen nog even AC 140 gris spuiten en karren maar! Nooit meer lekke banden!
Laatst gewijzigd door HY_Pino op ma jan 14, 2008 1:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Moeten ze alleen nog even alle wegen voorzien van van die hobbels die precies dezelfde omtrek hebben als de lengte van de zijkant van een wiel ;)

Goeie spionagefoto Jacques! :D
HY_Pino
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door HY_Pino »

wellicht speciale HY-poolstroken?
henkhy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door henkhy »

Citaat van Pino: "interessanter is de keuze van de band, de prijs, en hoe het nu verzekeringtechnisch zit. En ook natuurlijk de leveringstermijn"

Keuze van de band is voor iedereen natuurlijk vrij, in principe zal de velg door ons geleverd worden met een camper/bestelauto band die goed, betaalbaar en goed verkrijgbaar is (merk weet ik zo niet) Dit omdat dit onder een auto als HY ook wettelijk verplicht is. Verzekering technisch zit het ook allemaal goed omdat het nu een passende band is om een, voor een HY, passende velg is. De leverings termijn kan ik nog niets over zeggen. Daarvoor zijn we afhankelijk van de velgen bouwer. Maar ik denk dat dit allemaal vrij snel kan. Komende week gaan we met de passende velg terug naar de velgen bouwer en zullen dan met hem overleggen over de prijs en leveringstermijn
"voormalig eigenaar van"
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Merk van de band weet ik nog niet ???????? Henk, gaat het wel goed met je. Iedereen weet toch welk merk er om een HY gelegd dient te worden, het begint met een M :lol: .
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Plaats reactie