Voorstellen

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Bas
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Voorstellen

Bericht door Bas »

Hallo allemaal,

Bij deze zal ik mijzelf even voorstellen.

Mij naam is Bas Versluis ben 29 jaar en kom uit Aalten in de Achterhoek.
Sinds een paar jaar is de liefde voor oude auto`s opgebloeid. Zo ben ik op dit moment bezig met een aantal vrienden om een Renault 4 compleet te restaureren. Tevens staat er een Traction avant in de garage welke rustig staat te wachten tot hij aan de beurt is.

Ook hebben we nog een Ford Transit staan uit '77 die eigenlijk afgelopen vakantie mee had gemoeten naar Zuidfrankrijk. We hebben uiteindelijk toch maar besloten iets anders te regelen aangezien een rit van 1200 km op 3 cilinders net iets te uitdagend was.
Om die reden een verlengde Peugeot J 9 camper uit '80 aangeschaft om toch op vakantie te kunnen. Ik kan jullie vertellen dat het een spannende reis was maar gelukkig wel met goed resultaat afgelegd.

Nou vraag je je misschien af waar is de HY in dit hele verhaal?? Komtie :

Tijdens de vakantie ben ik met vrienden tegen een aantal auto`s aangelopen welke erg interessant bleken te zijn.
Zo stond er bij een sloop een Fiat 238 Weinsberg te koop welke erg "hard en mooi was. Deze heeft 1 van de vrienden dan ook maar "aangeschaft".

Later tijdens de vakantie kwamen we bij een klein kampje terecht waar een schitterende Renault Rodeo stond en........ja daar is ie eindelijk.....een beige HY pickup. De Hy heb ik mezelf maar toegeeigend.
De auto is helaas zonder papieren maar daar zoek ik nog wel een oplossing voor. Hij staat op dit moment nog in Frankrijk samen met de rest van de auto`s dus er wacht ons nog een spannende roadtrip :?

Ik hoop dat ik via het forum gebruik mag maken van jullie expertise aangezien ik een HY-leek ben :wink:

Met vriendelijke groet,

Bas
Bert Peihak
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Bert Peihak »

Bas,

Welkom op het forum en succes met de HY en al het andere moois.
Van welk bouwjaar is de HY denk je?

Bert
Bas
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door Bas »

Ik heb werkelijk geen idee.....wat mij verteld werd is dat hij uit 1968 komt maar dat was volgens mij ook slechts een wilde gok van deze persoon.
Wat misschien wel een belangrijk detail is is dat de deuren nog "verkeerd" open gaan.....ik heb begrepen dat dit ook iets over het bouwjaar zegt.

Grt Bas
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Welkom!

Haal de auto op een een trailer/ambulance maar ga niet proberen hem te rijden als je echt niets van de auto weet. Het kost een paar honder euro, maar de kans is groot dat je meer schade aanricht dan je lief is wanneer je gaat rijden. Het maakt het ook een stuk makkelijker als je geen papieren hebt.

Dat de deuren de verkeerde kant op open gaan betekent dat ie niet in de benelux na 196? gemaakt is. In frankrijk zijn ze volgens mij altijd met zelfmoorddeurtjes geleverd. Wees er blij mee, de constructie is beter en de instap makkelijker!

Hou ons op de hoogte!

Groet,

Ree
Bas
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door Bas »

Bij deze ook even wat foto`s van mn HY...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien dat iemand er iets over roepen kan ;-)
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Van na 1963 voor vooral ree-te-mooi!
Bert Peihak
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Echt een gave wagen.

Bert
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Leuk, er zitten wel Franse platen op, dus het lijkt me niet erg lastig om het hier in te voeren en hem op Nederlands kenteken te laten zetten, maar daar hebben we al een onderwerpje over op dit forum.

Wel mooi, en zoals ik al zei in het andere draadje, een huif is zo gemaakt voor dat apparaat.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
HYmartijn
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Kenteken: ZN-26-87

Bericht door HYmartijn »

welkom op het forum en succes,
echt en super wagen,
veel succes ermee allereerst met invoeren en transporteren natuurlijk.

groeten,

Martijn
HY 1969 verlengd en verhoogd
Toyota Aygo 2007
Seat Ibiza ST 2011
en een fiets
Bert Peihak
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bas schreef:Ik heb werkelijk geen idee.....wat mij verteld werd is dat hij uit 1968 komt maar dat was volgens mij ook slechts een wilde gok van deze persoon.
Wat misschien wel een belangrijk detail is is dat de deuren nog "verkeerd" open gaan.....ik heb begrepen dat dit ook iets over het bouwjaar zegt.

Grt Bas
Bas,

HYén met het chassisnummer tussen der 5.180.000 en 5.190.000 zijn gebouwd tussen 1970 en 1974. Aangezien jouw chassisnummer hoog in deze serie zit ga ik er vanuit dat het bouwjaar 1974 is.

Bert
Plaats reactie