Zoals ik elders op dit forum al verteld had, ga ik begin oktober vanuit Frankrijk 3 auto`s ophalen. Nu zitten we echter met het probleem dat we geen maatschappij kunnen vinden die op chassisnummer wil verzekeren zodat we 2 van de 3 auto`s naar nederland kunnen rijden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
We spelen nu al met de gedachte om 1 auto te demonteren en in onderdelen in de bussen te leggen maar dan nog moeten we nog steeds met 2 ambulances naar Frankrijk en das toch best prijzig.
Ik hoop dat iemand tips heeft om dit langzaam groter wordende drama enigzins te verzachten.
Dat verzekeren gaat je denk ik niet lukken. Bovendien kun je de auto niet op naam zetten als je geen adres hebt in Frankrijk dus dat zal ook wel een probleem zijn. Vervoer op een ambulance (aanhanger) is ook verre van ideaal, je zult al een hele dikke auto voor die aanhanger moeten zetten om het allemaal een beetje veilig te houden. Zo'n HY inclusief ambulance is toch al snel zo'n 2000kg!! Dus de enige optie lijkt me een bestelbus die is ingericht voor autotransport.
Voor E600,- per bus (E300,- voor personenauto) kun je je bus laten vervoeren van deur tot deur vanuit Frankrijk. Moet even de naam van het bedrijf opzoeken, laat maar weten als je interesse hebt. Heb het zelf op die wijze geregeld en dat ging prima.
Een aantal jaren geleden heb ik mijn Volvo Duet uit Finland geimporteerd. Ik kon deze toen op het Finse kenteken bij klassieker verzekeraar GIO in Almere (036 548 7070) verzekeren en ben toen naar huis gereden.
Als je een auto uit het buitenland haalt kun je vaak in het buitenland een export kenteken aanvragen en daarbij ook een 14 daagse verzekering afsluiten. De verzekering is dan geldig voor 14 dagen. Een nadeel aan het hele verhaal. Je mag als nederlander niet met een voertuig met buitenlands kenteken in nederland rijden!
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
henkhy schreef:Je mag als nederlander niet met een voertuig met buitenlands kenteken in nederland rijden!
Ik heb ooit een Ami6 Berline gekocht op Frans kenteken. De Ami heb ik op een gehuurde autoambulance vervoerd (was toen slechts 75 gulden!).
Eénmaal gestript en opgebouwd heb ik er een aantal dagen in rondgereden voordat ik bij de RDW moest verschijnen voor de kentekenkeuring. Al die tijd reed ik met Franse platen. Bij de RDW aangekomen viel het mij al op dat de anderen die voor een kentekenkeuring kwamen de auto allemaal op een ambulance vervoerden. Pas dáár kreeg ik te horen dat ik zo niet had mogen rijden! Ik was me echter van geen kwaad bewust. De auto was ondertussen wel verzekerd. Op basis van het chassisnummer kon de auto in voorlopige dekking worden genomen. Toen ik het NL kenteken had moest ik dat wel z.s.m. doorgeven.
De bus heeft geen Carte grise en gaat sowieso per ambulance terug naar nederland. Probleem is alleen dat er nog een fiat busje en een renault rodeo staan. Met die laatste 2 wilden we graag rijdend naar huis maar nu blijkt dat verzekeren dus misschien nog wel kan maar dan wel met de franse apk op de auto`s. Er zitten op beide auto`s geen apk dus dat verzekerd niemand.....(klinkt bijna logisch ) Ben bang dat we voor de dure optie moeten gaan......