Wat kan ik verwachten?
-
- HY Forum Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di jul 27, 2004 11:22 am
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Wat kan ik verwachten?
Door een lekke koppakking staat mijn HY al jaren op stal. Aan deze situatie wil ik nu wel eens heel snel een einde maken. Aankomend najaar lijkt me daartoe een passende tijd.
Hoewel ik koelvloeistof heb gebruikt in plaats van water lijkt het me er toch niet prettig uitzien daarin het binnenste van de motor. Ik verwacht aardig wat roest. Heeft iemand een idee over de schade die is ontstaan door bovenstaande situatie en over wat er allemaal zal moeten gebeuren?
Over een revisie heb ik al een contact gelegd met iemand van het HY-TEAM maar tips blijven van harte welkom.
Hoewel ik koelvloeistof heb gebruikt in plaats van water lijkt het me er toch niet prettig uitzien daarin het binnenste van de motor. Ik verwacht aardig wat roest. Heeft iemand een idee over de schade die is ontstaan door bovenstaande situatie en over wat er allemaal zal moeten gebeuren?
Over een revisie heb ik al een contact gelegd met iemand van het HY-TEAM maar tips blijven van harte welkom.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Hallo
Ik denk dat je deze antwoorden dus al gehad heb.De kop eraf halen en
controleren of hij nog vlak is.Als je er een rij opleg moet een vloeitje vast
leggen op alle plaatsen.Doe dit ook met het blok.Kijk heel secuur naar de
pakking om te zien waar hij gelekt heeft.Want heel raar,maar het zouden
evt.ook de cilindes aan de omdekant kunnen zijn.maar dan loopt het water
naar het carter.Als de kop eraf is,mag je alleen aan de motor draaien als
je bouten met ringen de cilinders geblokkerd heb,zodat ze niet naar boven
kunnen komen.
Ik denk dat je deze antwoorden dus al gehad heb.De kop eraf halen en
controleren of hij nog vlak is.Als je er een rij opleg moet een vloeitje vast
leggen op alle plaatsen.Doe dit ook met het blok.Kijk heel secuur naar de
pakking om te zien waar hij gelekt heeft.Want heel raar,maar het zouden
evt.ook de cilindes aan de omdekant kunnen zijn.maar dan loopt het water
naar het carter.Als de kop eraf is,mag je alleen aan de motor draaien als
je bouten met ringen de cilinders geblokkerd heb,zodat ze niet naar boven
kunnen komen.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Hoe moet ik me dit voorstellen?Gerard Maas schreef:Als de kop eraf is,mag je alleen aan de motor draaien als je bouten met ringen de cilinders geblokkerd heb,zodat ze niet naar boven kunnen komen.
Want bij mij ligt de kop er dus af en heb ik de motor al wat gedraaid zodat ik m'n defecte zuiger beter kon bekijken.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Dan loop je dus de kans dat de losse cilinder iets naar boven is gekomen
en het papieren pakkinkje eronder kapot is en dus koelwater het carter in
kan stromen.Maar aangezien je dus een kapotte zuiger heb.Zal toch het
carter er onderuit moeten en de betreffende zuiger eruit.dan kan je gelijk
de ring onder de cilinder vervangen.
en het papieren pakkinkje eronder kapot is en dus koelwater het carter in
kan stromen.Maar aangezien je dus een kapotte zuiger heb.Zal toch het
carter er onderuit moeten en de betreffende zuiger eruit.dan kan je gelijk
de ring onder de cilinder vervangen.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm