Rem werkt omgekeerd!

Moderators: LEiPiE, Le Camion

LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Wel, in alle gevallen: mijn garage heeft van die remplaten, geen rollenbank.

Ik zal me iig moeten bezinnen op wat ik nou weer moet gaan doen, heb in ieder geval een Halfords wielmoersleutel erbij, dus maar weer eens de remmen openhalen binnenkort (maar ja... tijd!! vandaar dat veel HY rijders 60+ zijn... anders heb je er gewoon de tijd niet voor ;))

Oh en dat je met een schorsing niet naar de APK zou mogen is onzin:
RDW schreef:In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Als de geldigheid van een kenteken is geschorst, dan zijn er drie situaties waarin u met het betreffende voertuig gebruik mag maken van de openbare weg.

* Het voertuig moet een APK ondergaan.
* Het voertuig moet een RDW-keuring ondergaan.
* Het voertuig moet naar een bepaald evenement worden gereden, om vervolgens met dat voertuig deel te nemen aan het evenement.

Let op! U moet dan wel een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting hebben. Vraagt u deze vrijstelling op tijd aan bij de Belastingdienst Centrale Administratie Autoheffingen!

Ook moet het voertuig tijdens de dag van de keuring of van het evenement een geldige WA-verzekering hebben.

Voor alle drie de situaties geldt, dat het voertuig de kortst mogelijke weg moet afleggen van en naar de keuring of het evenement.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

LEiPiE schreef: Oh en dat je met een schorsing niet naar de APK zou mogen is onzin:
Is dus géén onzin maar JUIST, want........
RDW schreef:Let op! U moet dan wel een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting hebben.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

HYvonne schreef:
LEiPiE schreef: Oh en dat je met een schorsing niet naar de APK zou mogen is onzin:
RDW schreef:Let op! U moet dan wel een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting hebben.
Hoe bedoel je?
Alle HY's hebben tegenwoordig een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting... heb daar een mooi briefje van, puur omdat ie ouder is dan 25 jaar.
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

LEiPiE schreef:
HYvonne schreef:
Hoe bedoel je?
Alle HY's hebben tegenwoordig een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting... heb daar een mooi briefje van, puur omdat ie ouder is dan 25 jaar.
Je hebt helemaal gelijk als we het over klassiekers hebben met vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting maar dat stond er niet bij in het stukje wat je schreef.
Alleen al om verwarring te voorkomen heb ik die opmerking gemaakt met als gevolg je eigen toevoeging.

Moraal van dit verhaal: alleen met je klassieker waar je een vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting voor hebt, kun je ongestraft naar de APK gaan tijdens een schorsingsperiode. De auto moet wel verzekerd zijn!

Eind goed, al goed!
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Maar iedere geschorste auto heeft toch een vrijstelling van motorrijtuigenbelasting?

Groet,

Ree
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Dat denk ik niet, die automatische vrijstelling eigenlijk, alleen als het om geld innen gaat is alles geautomatiseerd ;)
Ter aanvulling:
RDW schreef: In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Als u geen wegenbelasting betaald omdat het voertuig 25 jaar of ouder is dan heeft u inderdaad al een vrijstelling. U hoeft het dan niet aan te geven bij de belastingdienst. Als het voertuig jonger is dan moet de belastingdienst op de hoogte zijn omdat een voertuig die gebruik maakt van de openbare weg wegenbelasting plichtig is.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

On topic maar weer: hij remt als de neten, alleen blokkeert rechts al vrij snel waardoor hij dus naar rechts trekt.
Ik neem aan dat dit niet een afstelling is, maar een probleem :(
Heb 'm ondertussen een eind teruggesteld en geen verschil gemerkt eigenlijk.
Bij voorzichtig remmen remt hij wel recht, noodstop gaat ie naar rechts (als in dat bij 50km/u bij stilstand de achterkant een meter te ver naar links staat zeg maar), hou je in dat geval het stuur goed vast dan komen beide achterwielen van de grond.

Iemand een idee?
Door al het testremmen zijn mijn mooie nieuwe banden ondertussen al aardig ingesleten.
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

LEiPiE schreef:...Bij voorzichtig remmen remt hij wel recht, noodstop gaat ie naar rechts (als in dat bij 50km/u bij stilstand de achterkant een meter te ver naar links staat zeg maar)...
Iemand een idee?
Lijkt mij een typisch gevalletje van te weinig zakken zand achterin.
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Inderdaad; massa op die achterkant! en misschien een beetje minder druk in de achterbandjes, ze zullen dan meer grip hebben en minder snel blokkeren.

Na de apk gewoon weer zandzakken eruit en lucht op de banden natuurlijk....
HY '76
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

Leipie, wel een beetje opschieten met die APK - vrijdag begint in Neede de kindermeeting van CCNL! We verwachten jou daar wel!
Nu weer even on-topic: mocht je nog wat nodig hebben van het rem-gereedschap, ik heb alles bij me. Je kunt me herkennen aan een rode HY :lol:
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

En anders toch in ieder geval wel in Assen ????

(zie ander topic)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Mmz, ben geen CCNL lid, wist ook niks van een meeting. Maar goed, dat haal ik sowieso niet: vrijdag en zaterdag heeft de baas al dingen geplanned.

Assen ga ik heen, APK of niet!!
(in het laatste geval gebruikmakend van dat regeltje dat je voor een evenement blijkbaar wel mag rijden, zal alleen maar ff op de weg naar Assen wel netjes 70 rijden waar aangegeven, want geflitst worden terwijl je geschorst bent...)

On topic: dus dat de rechtervoorrem blokkeert en links niet komt omdat er te weinig gewicht achterin ligt? :?
Leek mij eigenlijk meer een probleem met de rechtervoorrem eigenlijk :D
Heb nog wel letterlijk wat zakken zand, maar da's totaal ook maar iets van 150kilo. Kan m'n oude velgen er nog bij gooien.
Die bandendruk ben ik ook nog niet uit eigenlijk, es met Continental mailen denk ik.
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Sorry, ik had te snel gelezen en dacht dat je achterrem te snel blokkeerde. Een blokkerende voorrem is inderdaad niet te verhelpen met meer massa achterin. Toch maar weer even de trommels eraf???
HY '76
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Denk 't, alleen waar moet ik naar gaan kijken?
Mijn vermoeden is dat een van de remvoeringen beschadigd is of de trommel is ovaal of er is weer een remcilinder stuk (maar ja, hij blijft niet geblokkeerd zitten, dus zo slecht kan het niet zijn).
Het is ook gewoon vreemd ondertussen: maakt niet uit hoe ik 'm stel, hij blokkeert bijna meteen.
Ergo: dat zal wel weer bakken geld gaan kosten aan alleen al onderdelen (1 nieuwe remvoering: 128 euro...) en dat heb ik voorlopig niet, dus MurpHY krijgt z'n zin: als ie niet wil rijden, nou ja dan rijdt ie maar niet (en ik dacht dat ik levensmoe was) :(
Ben sowieso het zelf-geklooi even zat, heb daar ook geen tijd voor, dus proberen te sparen dat een garage de hele remmen kan reviseren ofzo, remmen is niet iets waar ik op wil besparen maar ja aan de andere kant heb ik op dit moment ook geen budget meer.
Motivatie is iig weer even nabij nul, alleen het jubileum wil ik heen.
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Veel lekken betekend doorslippen,weinig lekken betekend blokkeren,dus
open maken en kijken ook onder de stofhoesjes
Plaats reactie