Veel compressie en carterdruk
Veel compressie en carterdruk
Hallo, wie kan mij helpen?
IK heb het volgende met mijn motor
Heel veel compressie, de startmotor kan hem er zelfs niet meer doorheen trekken, (mijn H uit 1957 is nog 6 volt)
Tevens heb ik veel druk in het carter, de olie sputtert naar boven en er komt veel rook uit het olievul gat.
Wat zou er moeten gebeuren om dit te verhelpen.
een complete of gedeeltelijke revisie????
IK heb het volgende met mijn motor
Heel veel compressie, de startmotor kan hem er zelfs niet meer doorheen trekken, (mijn H uit 1957 is nog 6 volt)
Tevens heb ik veel druk in het carter, de olie sputtert naar boven en er komt veel rook uit het olievul gat.
Wat zou er moeten gebeuren om dit te verhelpen.
een complete of gedeeltelijke revisie????
Bezitter van een Franse lijkwagen uit 1957
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Hmmmmmmm Franse lijkwagen uit 57, dat kan alleen de ex- van Jaap Kol zijn of niet. Die heb ik horen lopen op Citromobile, dus je kleppen staan goed als je er niets aan hebt veranderd.
Heb je er iets aan gedaan aan onderhoud of anderzins of is het ineens gekomen ?
Hoe zit het met het koelsysteem, als er een lek is naar de otor zie je misschien verdunde olie, of zitten je cilinders vol met vloeistof en trekt hij daarom niet. Maar dat houden doorgaans je slangen niet vol en dan zal er eerder een van scheuren. Moeilijk om zo een diagnose te stellen achter de PC, maar misschien moet je, je carterpan eens loshalen en kom je er zo achter. Dat ding heeft natuurlijk alleen maar korte ritjes gemaakt van- en naar de begraafplaats, misschien ligt je carter vol met drab en heb je geen ontluchting.
Heb je er iets aan gedaan aan onderhoud of anderzins of is het ineens gekomen ?
Hoe zit het met het koelsysteem, als er een lek is naar de otor zie je misschien verdunde olie, of zitten je cilinders vol met vloeistof en trekt hij daarom niet. Maar dat houden doorgaans je slangen niet vol en dan zal er eerder een van scheuren. Moeilijk om zo een diagnose te stellen achter de PC, maar misschien moet je, je carterpan eens loshalen en kom je er zo achter. Dat ding heeft natuurlijk alleen maar korte ritjes gemaakt van- en naar de begraafplaats, misschien ligt je carter vol met drab en heb je geen ontluchting.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Misschien gek hoor,
maar is er misschien een klep gebroken of zo, die nog in de verbrandingskamer ligt en daardoor je motor niet goed ronddraait (jij noemt het compressie maar het kan ook een of andere blokkering zijn)
misschien zit er ook wel een gat in je zuiger of zo, vandaar het cartergas?
Check eens de compressie van alle cylinders met een compressiemeter, dit kan een aanwijzing geven of er iets ergs aan de hand is.
Groeten,
Edwin.
maar is er misschien een klep gebroken of zo, die nog in de verbrandingskamer ligt en daardoor je motor niet goed ronddraait (jij noemt het compressie maar het kan ook een of andere blokkering zijn)
misschien zit er ook wel een gat in je zuiger of zo, vandaar het cartergas?
Check eens de compressie van alle cylinders met een compressiemeter, dit kan een aanwijzing geven of er iets ergs aan de hand is.
Groeten,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961