doorsmeren fuseekogels
doorsmeren fuseekogels
De HY-bus staat opgekrikt, voorwielen eraf, vervolgens ga ik met de vetspuit de 2 nippels van de fuseekogels te lijf, maar..... helaas ik krijg er geen spatje vet in.
Het lijkt wel of er een grote spanning op staat.
Hoe kan dat? Waar komt (bij de fuseekogels) het oude vet eruit als er nieuwe ingedrukt wordt?
Theo.
Het lijkt wel of er een grote spanning op staat.
Hoe kan dat? Waar komt (bij de fuseekogels) het oude vet eruit als er nieuwe ingedrukt wordt?
Theo.
HY 1972
- Petervdl2cv
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Ik zit eveneens met een gelijkaardig probleem : een van de smeernippels laat absoluut geen vet door. Een nieuwe nippel monteren bracht geen beterschap, vermoedelijk is de smeeropening in de fuseekogel zelf verstopt (roest?). Ik had al gedacht van hem even warm te stoken met een brandertje maar vrees dat dit ook wel het einde van de kogel zou kunnen betekenen? Heeft iemand ooit zo een kogel al eens in kruipolie ofzo gelegd?
mvrgr
Peter
mvrgr
Peter
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Dit komt ook mij bekend voor.
Ik heb met veel moeite flink druk op de vetspuit kunnen zetten en toen kwam er inderdaad toch een klein straaltje oud vet uit.
Probeer eens met een vetspuit op lucht. Je kunt dan de spuit goed op de nippel houden en toch ook nog behoorlijk veel druk erop zetten, het zou dan moeten lukken.
Succes!
Jacques
Ik heb met veel moeite flink druk op de vetspuit kunnen zetten en toen kwam er inderdaad toch een klein straaltje oud vet uit.
Probeer eens met een vetspuit op lucht. Je kunt dan de spuit goed op de nippel houden en toch ook nog behoorlijk veel druk erop zetten, het zou dan moeten lukken.
Succes!
Jacques
Warmstoken is volgens mij de beste oplossing! Niet met een brander maar met een föhn of voorzichtig met een verfafbrander.
Het ingekoekte vet wordt dan zachter, en met een goede vetspuit moet het dan lukken.
Wat soms ook helpt is het wiel op te krikken, de krachte op de kogels worden dan anders zodat er wat meer ruimte onstaat voor het vet om weggedrukt te worden.
Het ingekoekte vet wordt dan zachter, en met een goede vetspuit moet het dan lukken.
Wat soms ook helpt is het wiel op te krikken, de krachte op de kogels worden dan anders zodat er wat meer ruimte onstaat voor het vet om weggedrukt te worden.
HY rijder sinds 1995.
-
- HY Forum Grootmeester