Henk schreef:Gisteren HYtje voor de APK-voorkeuring naar de garage gebracht. Een paar mankementen gevonden: 2 versleten banden, spruitstuk lekt, voorremmen verschillen teveel en CO te hoog.
Al met al geen grote tegenvallers. Alleen om door de APK te komen ben ik hem 2 weken kwijt: de garagehouder heeft aangegeven dat hij deze tijd nodig heeft voor verder onderzoek, eventuele onderdelen te bestellen en te monteren.
Komt dit vaker voor? Eigenlijk kan ik HY niet zo lang missen: er moet nog van alles gebeuren voor de vakantie en HY staat daar buiten in regen en wind. Er zal best goed met hem omgegaan worden maar HY heeft zo gauw heimwee,

!
OK! onze HY mag weer rechtmatig voor een jaar gebruik maken van 's heren wegen! HOERA, HOERA, HOERA!
De tweede garage waar HY is aangeboden had meer? oog voor de echt belangrijke technische mankementen zoals een remslang die op scheuren stond en (uiteraard) de hier al geregeld genoemde banden. De banden konden (met dank aan ons geacht lid Ree!!) meteen worden vervangen en de remslangen (meteen links en rechts maar laten doen) werden binnen 1 dag gerepareerd. Hulde aan Lex Bohlmeijer in Bussum.
Niets geen 2 weken wachten! Nee, binnenrijden, keuren, adviespunten aangeven, meteen zelf (telefonisch) de onderdelen regelen en met een "joh, laat maar staan ik kijk er morgen als de onderdelen per post binnenkomen meteen wel naar" kon ik met een gerust hart naar huis gegaan. En ja hoor de volgende morgen een telefoontje van Lex: "HY is klaar en afgemeld". Kijk dat nu is in mijn ogen een juiste HY-waardige no-nonsense mentaliteit.
Lex nogmaals hartelijk dank en graag tot de volgende keer.
PS: ze hebben daar geen rollenbank; de remmentest gebeurt nog echt op de weg (waar ze volgens mij ook gebruikt worden!) en HY heeft de hele nacht lekker binnen gestaan.