Met een metalen benzinetank is het altijd aan te raden om bij oudere wagens een voorfilter te monteren.
Als de tank wat aan het roesten gaat komen er deeltjes los die de carburator en de interne filter snel kunnen verstoppen.
Een voorfilter heeft een veel groter filteroppervlakte waardoor die veel minder snel verstopt en verdere kwaaltjes voorkomt.
Ik heb er al jaren eentje op staan en heb nog nooit problemen met de brandstoftoevoer gehad.
Voor het eerst gestrand...
-
- HY Forum Kenner
Als een brandstoftank aan de binnenzijde begint te roesten dan is het plaatsen van een voorfilter een lapmiddel. Door de roestdeeltjes gaat dit voorfilter dan snel dicht zitten. De oplossing is in dit geval de tank te voorzien van een (kunststof) coating. Afgelopen winter heb ik mijn brandstoftank gedemonteerd en gereinigd. Gelukkig was er geen roestvorming aanwezig doordat de binnenzijde van deze (degelijke) tank verzinkt is. Wel heb ik de kunststof brandstofleiding vervangen door een koperen leiding.
Groet,
Dick
Groet,
Dick
HY 1971, standaard bestelauto
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Natuurlijk is die filter een lapmiddel bij een roestende tank.
Maar hoeveel Hy's zouden er zo niet rondrijden. (met of zonder het te weten)
Ik ben er toch van overtuigd dat het beter en handiger is dan steeds de carburateur te moeten reinigen.
Maar nu zijn we wel heel ver of topic aan 't gaan.
Maar hoeveel Hy's zouden er zo niet rondrijden. (met of zonder het te weten)
Ik ben er toch van overtuigd dat het beter en handiger is dan steeds de carburateur te moeten reinigen.
Maar nu zijn we wel heel ver of topic aan 't gaan.
Hy 1973 verlengde wielbasis.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.