Voor het eerst gestrand...

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Voor het eerst gestrand...

Bericht door Ree »

Ik ben voor het eerst gestrand met de HY. De error is de volgende:

- stationair loopt ie goed;
- bij een beetje gas geven slaat ie af;
- gas geven met de choke gaat wel.

Het is van het ene op het andere moment ontstaan.

ADAC langsgekomen, maar de goede meneer wist niet hoe een carburatuer werkte en heeft me afgesleept...

Nu staat ie dus in een Duitse garage. Ik vind het maar niets. Het was te ver van huis om de bus naar huis te brengen.

Morgenochtend direct de garage bellen voordat ze de bus aanraken. Iemand tips wat ik ze moet gaan vertellen?

Groet,

Ree
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

Bij mij zat er een vuiltje in de carabateur,ik had zelf wel de benzine toevoer naar de carabateur gecontrleerd succes
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Bij mij was het het benzinefilter dat verstopt zat, dus vuil in de carburateur is inderdaad een goed beginpunt.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

huh? benzinefilter?

Misschien heb ik daar nu spijt van...

Ree

ps, meer info in crosspost...
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Heel lullig dingetje ja, formaat sigaret en bij mij zat er troep in die wat weg had van tabak ;)
Te vinden op je carburateur: benzine slang van de carb af, buisje waar je 'm afhebt gehaald heeft een moer en in het verlengde ervan zit er nog een aan de klepdekselkant (mooi koper/brons/messing-kleurig). Beide losdraaien en wat er mee uitkomt is je benzinefilter. Dat hoort een hol buisje te zijn van fijn gaas en er hoort dus niks in te zitten. Even schoonblazen en weer monteren... verhielp bij mij alle symptomen!
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

@: vuiltje in de carb. Waar kon de mevrouw aan de telefoon me niet vertellen, wel dat het een fluitje van een cent was. Een paar minuten werk.

Ik ben redelijk boos dat de ADAC dat niet heeft kunnen oplossen. Nu staat mijn auto 250km ver weg terwijl het door een enigsinds kapabele monteur ter plekke gerepareerd had kunnen worden.

Daar ga ik nog wel een telefoontje aan wagen...

Groet,

Ree
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Mijn ervaring met de ADAC is dat ze je alleen van de weg halen en bij een
garage deponeren.worden er zeker door gesponserd
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Je hebt bij de ADAC een klein leger mensen zoals bij ons de ANWB. Die hebben een auto met tools en proberen je op weg te helpen. Ze hebben minder tijd dan de ANWB, maar doen wel erg hun best.

Wanneer er meer vraag is dan aanbod worden commerciele bergingsbedrijven ingeschakeld. Hierop rijdt iemand met enige ervaring maar praktisch zonder gereedschap. Wanneer je een dergelijke oplegger ziet komen dan weet je al bijna zeker dat je afgesleept gaat worden :?

Het is dus niet zo dat ze gesponsord worden om je naar de garage te brengen, maar het zijn bij wijze van spreken ophaalwagens van een bepaalde garage.

Ik ga ook zeker een klacht indienen dat ik betaald heb voor iemand met kennis en gereedschappen, niet voor een afsleepservice.

Groet,

Ree
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Ik dacht dat de ADAC inderdaad net als de ANWB probeerde mensen echt te helpen langs de weg. Ik ga zondag vertrekken naar Zweden en moet door Duistland. Ik hoop dat ik ze uiteraard nooit nodig heb, maar anders verwacht ik wel dat ze me helpen. Gereedschap heb ik wel bij me :lol:
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
hy belge
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door hy belge »

Ik weet niet hoe het bij de anwb of adac werkt maar in belgië is touring van het pricipe als je afgesleept moet worden worden alle kosten hiervan vergoed.
Natuurlijk is het leuker dat je iemand met ervaring hebt die direkt je uit de nood kan helpen.
Ik probeer persoonlijk altijd zelf het euvel te vinden en lukt het echt niet laat ik touring komen.
Toen ik mijn net aangeschafte Hy ging ophalen en na 5 Km al strande, koste het me al €275 om hem naar huis te krijgen (ongeveer 75 Km) en dat was een verlaagd tarrief.
Het was toen snel beslist een lidmaatschap van toering te nemen.
Hy 1973 verlengde wielbasis.

Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Tja, nu staat mijn auto dus gerepareerd en wel zo'n 250 km bij mijn huis vandaan. Ik moet de ADAC nog bellen om te vragen hoe mijn auto thuis gaat komen.

Ik verwacht dat ik er toch echt een dag vrij voor moet nemen en dat ze misschien mijn reiskosten vergoeden, maar ik zie het niet gebeuren dat ze hem naar mijn huis gaan brengen.

Anyway, eerst bellen, ik vertel wel hoe het afloopt...

Groet,

Ree
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Vandaag bussie gehaald. Ze zijn een uur bezig geweest om mijn carb schoon te maken en ze hebben er een benzinefilter voor gehangen. Die had ik al, maar wegens luiheid nooit zelf gedaan.

Ik had het liever zelf gedaan, maar ja, ach...

Op de terugweg reed ik vaak 90 zonder dat ik het door had :oops:

Kijken hoeveel ik van de ANWB terug kan krijgen...

Groet,

Ree
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Er eentje voor gehangen? Vaag, er zit er al een in tenslotte :?
(of je hebt een ander soort carb natuurlijk)
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ze hebben er een doorzichtige plastic voorgehangen. Das wel zo handig, want dan zie je wanneer ie verstopt raakt ;)

HY rijdt in ieder geval weer super, over een maandje lekker naar italie tuffen...

Groet,

Ree
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Ik heb ook al 5 jaar een extra benzinefilter op de plank liggen, maar nooit die 3 minuten de tijd genomen om hem ertussen te zetten.... :oops: (terwijl ook ik wel eens met verstopt intern carburateurfilter ben gestrand :oops: :oops: ) ik ga hem vanavond monteren.
HY '76
Plaats reactie