Tis weer zover. Tijdens de APK op de remmentestbank voor L en R meer dan 30% verschil ( 100% !).
Sytuatie, enkel systeem, gangbare (3 jaar geleden revisie) remcylinders, nieuwe voeringen, nieuwe olie, ontlucht, geen dichte slang tijdens ontluchten(?).
Het lijkt wel of de trommel te"glad" is. Wanneer ik remmereiniger in de trommel spuit tijdens de remmentest gaat de remwerking nog verder achteruit. Nu ben ik van plan de trommel op te ruwen, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn ?
Wat denken jullie er van ?
Norbert
Slecht remmen
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 248
- Lid geworden op: do mei 13, 2004 7:34 pm
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 178
- Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:58 pm
- Locatie: Richards Bay, Zuid Afrika
Zo te horen zit je remzuiger vastgerot in je remcylinder (zeeeeer typisch hy-kwaaltje) remedie:
trommels eraf, remcylinders eraf, zuigers loswurmen en met roterende koperborstel glad maken, remcylinders uithohnen, nieuwe remcups en stofkappen erop, alles schoonmaken, monteren , nieuwe remolie erin en je zult zien: alles remt weer zoals het hoort. Nog een tip: laat je bus keuren bij een bedrijf dat geen remmentestbank heeft maar de remmen test met een deceleratiekast in de auto.
Groeten,
Stef
trommels eraf, remcylinders eraf, zuigers loswurmen en met roterende koperborstel glad maken, remcylinders uithohnen, nieuwe remcups en stofkappen erop, alles schoonmaken, monteren , nieuwe remolie erin en je zult zien: alles remt weer zoals het hoort. Nog een tip: laat je bus keuren bij een bedrijf dat geen remmentestbank heeft maar de remmen test met een deceleratiekast in de auto.
Groeten,
Stef
HY '76