LPG inbouw
LPG inbouw
Ja nieuw hier!
Op het forum staat het één en ander over LPG, alleen zijn een paar dingen mij niet echt duidelijk.
Mag je tegenwoordig nog zelf LPG inbouwen? Keuring RDW, moet alles met nieuwe type keuring zijn?
Is het bij een HY78 blok belangrijk om geharde klepzittingen erin te zetten?
Op het forum staat het één en ander over LPG, alleen zijn een paar dingen mij niet echt duidelijk.
Mag je tegenwoordig nog zelf LPG inbouwen? Keuring RDW, moet alles met nieuwe type keuring zijn?
Is het bij een HY78 blok belangrijk om geharde klepzittingen erin te zetten?
Re: LPG inbouw
Zelf inbouwen mag, je moet wel langs bij de RDW. Ik weet niet wat het nieuwe type keuring is.a3 schreef:Mag je tegenwoordig nog zelf LPG inbouwen? Keuring RDW, moet alles met nieuwe type keuring zijn?
Nee, niet nodig.a3 schreef:Is het bij een HY78 blok belangrijk om geharde klepzittingen erin te zetten?
Groet,
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
Het is wel handig je eerst goed te verdiepen in de RDW inbouwvoorschriften die gelden voor een LPG-installatie. Zo moet bijvoorbeeld de gasleiding om de 30cm voorzien zijn van een bevestiging, gelden er voorschriften voor de bevestiging van de tank, etc. Die regels kun je vermoedelijk bij de RDW wel opvragen of op de RWD website vinden. Scheelt je een herkeuring als je alles meteen in orde maakt.
Gr, Matthijs
Gr, Matthijs
Wat ik hoorde is dat je sinds dit jaar alleen bij RDW erkend installatiebedrijf mag laten doen.
Maar als het zelf gedaan mag worden doe ik dit zeker, heb al eerder gas ingebouwd en bij keuring was dit ineens goed. Maar wel 3 jaar geleden.
Ik weet dat een lpg tank na 10jaar herkeurd dient te worden, maar geldt dit ook voor de andere onderdelen?
Als iemand meer info hierover heeft hoor ik het graag, rdw en belastingdienst zijn hier vaag over.
Maar als het zelf gedaan mag worden doe ik dit zeker, heb al eerder gas ingebouwd en bij keuring was dit ineens goed. Maar wel 3 jaar geleden.
Ik weet dat een lpg tank na 10jaar herkeurd dient te worden, maar geldt dit ook voor de andere onderdelen?
Als iemand meer info hierover heeft hoor ik het graag, rdw en belastingdienst zijn hier vaag over.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Over klepzittingen zijn de meningen verdeeld, maar ik ben ook van mening dat het niet nodig is ze aan te passen. Mijn HY dealer is echter weer een andere mening toegedaan.
Over het inbouwen van LPG kan ik me niet voorstellen dat de RDW hier vaag over is. Met de Belastingdienst heb je als het goed is niets meer te maken omdat je bus meer dan 25 jaar oud is. Ik heb laatst bij de RDW nog over iets anders info via de mail gevraagd. Binnen 3 dagen heb je antwoord. Dus ik zou hierover een mailtje aan de RDW wagen
Over het inbouwen van LPG kan ik me niet voorstellen dat de RDW hier vaag over is. Met de Belastingdienst heb je als het goed is niets meer te maken omdat je bus meer dan 25 jaar oud is. Ik heb laatst bij de RDW nog over iets anders info via de mail gevraagd. Binnen 3 dagen heb je antwoord. Dus ik zou hierover een mailtje aan de RDW wagen
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.