Oldtimerrally

Dat prachtige plekje diep in de Provence of die heftige klapband, vertel alles.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
hy belge
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Oldtimerrally

Bericht door hy belge »

Het is niet echt een vakantiebelevenis maar toch een heerlijke ervaring.
Zondag heb ik bij wijze van testrit voor de vakantie aan een oldtimerrally deelgenomen.
Eerst had ik al heel veel bekijks met m'n HY tussen vooral porschen, mg's enz.
Wij hebben gewoon megereden voor het plezier en wat bleek op het einde van de dag wonnen we de derde prijs.
Met een beetje geluk op de praktische proeven zijn we ver voor de exotische wagens geëindigd (alhoewel de hy in de minderheid was).
Ik werd wel met een rare blik bekeken toen ik mijn prijs ging ophalen maar de meesten hadden toch veel sympatie voor de HY.
Hy 1973 verlengde wielbasis.

Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Matthijs164
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Matthijs164 »

Geweldig - proficiat! Altijd leuk als de gedoodverfde 'underdog' met de prijzen naar huis gaat!

Waaruit bestonden die praktische proeven?

Gr, Matthijs
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Hip!

Vorige maand hebben we meegedaan aan de Schwaben Duckcar rally. Strak laaste geworden vanwege gebrekkig duits en te weinig gebeidskennis, maar ook goed gepresteerd op de behendigheidsproeven. Er moest gevoetbald worden met een skippybal, en dat is heel makkelijk met een rechte bumper!

Ree
hy belge
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door hy belge »

De practische proeven waren vooral handigheden die niets met wagens te maken hadden.
Enkele spelletjes en onderweg tegen de tijd parkeren (je kreeg wel voldoende ruimte).
Het was wel grappig om zien dat er auto's die ongeveer 2meter korter zijn dan onze HY grote problemen hadden met parkeren.
Hy 1973 verlengde wielbasis.

Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Als je deze link volgt

http://www.nachtvanweesp.nl/1024_index.php?res=1280

Danie je ook iets moois voorbij komen. Als je de rest van de site bekijkt zie je dat het echt een gepuzzel is om deze rit tot een goed einde te brengen. Valt niet mee in de nacht, wanneer een normaa mens gewoon in bed ligt, maar is wel erg leuk. Vorig jaar deden we voor het eerst mee en wonnen we de eerste prijs in de categorie "Citroen klassiek" . Dat kwam voornamelijk omdat we de enige klassieke Citroen in onze klasse waren. Dit jaar reed er, helaas voor ons, ook nog een DS mee. Je raadt het al, we zijn 2e geworden.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Plaats reactie