Dakgoot
Dakgoot
Hallo,
Ik ben nu bezig de dakgoten schoon te schrapen. Er zit een soort (ooit) kwastbare dakreparatie (bitumen) toestand in ofzo ( tektyl?).
Het goedje heeft zn werk schat ik 25 jaar gedaan maar raakt nu los. Afgelopen jaren heb ik in de gaatjes owatrol laten lopen en dit heeft voorkomen dat er doorgeroest is.
Wie heeft dit spul er ook ( weer) ingesmeerd en bevalt dat ?
Gr Norbert
Ik ben nu bezig de dakgoten schoon te schrapen. Er zit een soort (ooit) kwastbare dakreparatie (bitumen) toestand in ofzo ( tektyl?).
Het goedje heeft zn werk schat ik 25 jaar gedaan maar raakt nu los. Afgelopen jaren heb ik in de gaatjes owatrol laten lopen en dit heeft voorkomen dat er doorgeroest is.
Wie heeft dit spul er ook ( weer) ingesmeerd en bevalt dat ?
Gr Norbert
-
- HY Forum Grootmeester
Klinkt als tectyl. Kun je natuurlijk opnieuw aanbrengen maar tectyl zal altijd na verloop van tijd uitdrogen en scheuren. Probleem is dat je dat niet snel ziet, juist doordat die tectyl dat verhult.
Ik zou voor een duurzame oplossing gaan, namelijk schoonmaken, goed behandelen en netjes aflakken. Misschien minder robuust maar als je een probleem hebt, dan zie je dat meteen. Overigens is die behandeling met Owatrol uitstekend.
Gr, Matthijs
Ik zou voor een duurzame oplossing gaan, namelijk schoonmaken, goed behandelen en netjes aflakken. Misschien minder robuust maar als je een probleem hebt, dan zie je dat meteen. Overigens is die behandeling met Owatrol uitstekend.
Gr, Matthijs
Mwoh, de gootjes gaan wel. Ik heb de R kant schoon gemaakt met de staalborstel op de flex en in de RLS gezet. Toen gaatjes gedicht met kit.Boudewijn schreef:Mochten je gootjes er echt niet meer uitzien, er zijn nieuwe gootjes te koop bij de club.
Ik zal ze netjes aflakken, lijkt me ook beter.
Het vervangen lijkt me ook een behoorlijke klus, enneh, ik ben (nog?)geen lid van de club.
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
De gootjes monteren valt wel mee.
Ik heb de oude er afgeslepen alles goed behandeld gaten dicht gemaakt, dan de nieuwe gooten er gewoon met montagekit voor de carrosserie opgekleefd.
Zo blijft hij meteen beter bestand tegen roest.(lassen is overbodig geworden)
Enig nadeel opletten bij het monteren van een imperiaal.
Ik heb de oude er afgeslepen alles goed behandeld gaten dicht gemaakt, dan de nieuwe gooten er gewoon met montagekit voor de carrosserie opgekleefd.
Enig nadeel opletten bij het monteren van een imperiaal.
Hy 1973 verlengde wielbasis.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Is dit speciale kit of gewoon montagekit. Ik ken het spul niet. Verkrijgbaar bij ? Prijzig of valt wel mee?hy belge schreef:Ik heb de oude er afgeslepen alles goed behandeld gaten dicht gemaakt, dan de nieuwe gooten er gewoon met montagekit voor de carrosserie opgekleefd.
Jacques
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Ik ben bij de botenzaak geweest.rodeHY schreef:Lijmkit, bijvoorbeeld Sikaflex 221, verkrijgbaar o.a. bij watersportshops.HYvonne schreef:Is dit speciale kit of gewoon montagekit. Ik ken het spul niet. Verkrijgbaar bij ? Prijzig of valt wel mee?
Prijs ca. 15 Euro/310 ml. Montagekit is wat anders! Dat is met name voor gips, hout etc.
Zij hadden ook Sikaflex maar adviseerden mij om Polymer te nemen. De eigenschappen zijn nagenoeg hetzelfde (of beter) en de prijs was 11 euro. Daarnaast is de (geopende) tybe langer houdbaar als Sikkaflex. Het wordt heel veel gebruikt in de botenbouw.
Ik moet zeggen dat het fantastisch spul is.
Aan te raden bij het gebruik is om de te verbinden vlakken eerst met een kwastje met (met aceton verdunde) kit dun in te smeren, dan is de hechting veel beter.
Daarna kit erop, de delen tegen elkaar en klemmen was niet eens nodig. De hechting was gelijk prima. (tip van de verkoper)
En nu zit het muurvast!
Een aanrader!

-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer: