Geen feitelijke hulp, maar kwam pas wel als speciaal gereedschap bij Geert een
stuurtrekker tegen. Maar goed, de speciale remstelsleutel is ook zeer goed te vervangen door een steeksleutel 11 heb ik vandaag wederom gemerkt, dus hoe noodzakelijk dat is...
Handeling H78 441-1 vertelt alles, maar die heb ik niet in het Nederlands...
(hier en daar mist een accent)
1. desserrer la vis de fixation des commutateurs d'eclairage et de changement de direction
2. faire glisser l'ensemble sur le tube fixe, vers le bas, d'environ 0,10m
3. déposer le capuchon de volant en le soulevant a l'aide d'un tournevis
4. déposer l'écrou de blocage du volant et dégager la rondelle
5. déposer la volant (arrache-volant 1950-T)
hier een vrije vertaling:
1. haal de schroef los waar mee de lichtschakelaars bevestigd zijn
2. schuif de schakelaars zo'n 10cm omlaag
3. licht het klepje van het midden van het stuur met behulp van een schroevendraaier
4. verwijder de borgmoer en het ringetje
en de finishing touch op de lullige werkplaatshandboekmanier(*):
5. verwijder het stuur (stuurtrekker 1950-T)
De stuurtrekker zoals afgebeeld op de link naar citroworld: de onderste helft bestaat uit twee delen die om de stuurstang gaan en de bovenste helft is een schroef waarmee je 't stuur eraf dwingt.
Ik zou gokken dat dat ook wel op andere manieren te doen is dan 77,50 uit te geven voor 1 hulpstuk (sorry Geert

)
* kleppenstellen: 1) licht het klepdeksel, 2) stel de kleppen, 3) plaats het klepdeksel, die stijl
NB: iets interessants dat ik ook op dat blad zag: de bijrijdersstoel zit daar op de foto van met vleugelmoeren (nou ja, schroeven met vleugels dan), grappig
