Misbruik forum, kan hier iets aan gedaan worden?
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Volgens mij hebben ze Arthur ontvoerd.
Wel vreemd dat die users aangemaakt worden, dat zijn over het algemeen automatische scripts en die kunnen normaal gesproken niet door de bevestigingscode heen komen (of het moeten slimmere scripts zijn). Lijkt me ook sterk dat er debielen zijn die speciaal zich aanmelden voor dit forum om hun rotzooi hier neer te gooien.
Denk dat er een lekje in PHPBB zit dus, is sowieso zo lek als een mandje maar ja wel een van de handigere pakketten voor een forum.
Heeft de aanmeldprocedure emailbevestiging eigenlijk?
Wel vreemd dat die users aangemaakt worden, dat zijn over het algemeen automatische scripts en die kunnen normaal gesproken niet door de bevestigingscode heen komen (of het moeten slimmere scripts zijn). Lijkt me ook sterk dat er debielen zijn die speciaal zich aanmelden voor dit forum om hun rotzooi hier neer te gooien.
Denk dat er een lekje in PHPBB zit dus, is sowieso zo lek als een mandje maar ja wel een van de handigere pakketten voor een forum.
Heeft de aanmeldprocedure emailbevestiging eigenlijk?
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Arthur: kijk eens op deze pagina voor allerlei anti-spam maatregelen.
(zou al bijna op zoek gaan naar een hack om binnen te komen op het admin gedeelte van het forum zodat ik wat van die zooi weg kan halen... krijg van elk topic waarin ik ooit gepost heb (en dat zijn er wel wat
) een mailtje, dus wordt de hele dag platgemaild vanwege die nepberichten - als ze nou nog naar een interessante website zouden gaan, maar nee hoor alleen maar een virus of spyware, geen blote beroemdheden, wat onverwacht
)
(zou al bijna op zoek gaan naar een hack om binnen te komen op het admin gedeelte van het forum zodat ik wat van die zooi weg kan halen... krijg van elk topic waarin ik ooit gepost heb (en dat zijn er wel wat

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Verdraaid...
Was even een weekendje naar Unna (duitsland).
Kom je terug, en wat een bende... ongeveer 300 berichtjes geplaatst van het soort dat je liever niet ziet.
Kan dit niet zo heel snel oplossen, maar dat het vandaag opgelost gaat worden is zo goed als zeker...
Maar moet thuis eerst mijn firewall probleempjes oplossen zodat dat ook weer veilig/goed gaat komen.
Even geduld dus maar deze zooi gaat opgeruimd worden.
Als tussenoplossing heb ik dus (naast de visuele bevestiging en de emailbevestiging) ingesteld dat de nieuwe accounts moeten worden goedgekeurd door de admin (ikke dus).
Mijn excuses voor het ongemak.
Was even een weekendje naar Unna (duitsland).
Kom je terug, en wat een bende... ongeveer 300 berichtjes geplaatst van het soort dat je liever niet ziet.
Kan dit niet zo heel snel oplossen, maar dat het vandaag opgelost gaat worden is zo goed als zeker...
Maar moet thuis eerst mijn firewall probleempjes oplossen zodat dat ook weer veilig/goed gaat komen.
Even geduld dus maar deze zooi gaat opgeruimd worden.
Als tussenoplossing heb ik dus (naast de visuele bevestiging en de emailbevestiging) ingesteld dat de nieuwe accounts moeten worden goedgekeurd door de admin (ikke dus).
Mijn excuses voor het ongemak.
Arthur
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Nadat ik eindelijk al mijn forum mailtjes verwijderd heb zie ik dat op het forum zelf nog vele ongewenste postingen staan. Arthur, ik hoop dat de maatregelen helpen. Succes.
Bert
Bert
Citroen HY verzamelaar
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Pffftttt.... Had verdorie de verkeerde manier uitgezocht om alles weer in orde te maken...
Duurde dus eventjes wat langer.
Maar goed, Nu nog wel even het correcte itempje installeren... en hahaha
Als het goed is zijn alle 'foute' berichten nu weg.
In ieder geval is de tekst verdwenen.
Als je nog items tegenkomt met DELETED erin, laat het dan even weten.
Duurde dus eventjes wat langer.
Maar goed, Nu nog wel even het correcte itempje installeren... en hahaha

Als het goed is zijn alle 'foute' berichten nu weg.
In ieder geval is de tekst verdwenen.
Als je nog items tegenkomt met DELETED erin, laat het dan even weten.
Arthur