ik denk dat matthijs een puntje heeft, heb zelf een een hy gereden waarbij de stationair schroef was losgetrild wat men had gecompenseerd door een (te) rijke afstelling
ps als we toch met olie gaan klooien, laten we dan ook het filter schoonmaken
Zeer langzaam en moeizame start
-
- HY Forum Super Expert
Aad,
Ik weet niet zeker of dat de goede manier is om je CO te stellen als je een 123 ontsteking hebt. De 123 heeft een correctiemodule voor het stationaire toerental. Draaien aan het CO kan dus relatief weinig invloed hebben omdat je 123 het aan het compenseren is.
Met een beetje angst om off-topic te gaan, maar weet iemand wat de beste methode is om de carburateur af te stellen wanneer je een 123 ontsteking hebt? Of is Aad's methode hier ook goed geschikt voor?
Groet,
Ree
Ik weet niet zeker of dat de goede manier is om je CO te stellen als je een 123 ontsteking hebt. De 123 heeft een correctiemodule voor het stationaire toerental. Draaien aan het CO kan dus relatief weinig invloed hebben omdat je 123 het aan het compenseren is.
Met een beetje angst om off-topic te gaan, maar weet iemand wat de beste methode is om de carburateur af te stellen wanneer je een 123 ontsteking hebt? Of is Aad's methode hier ook goed geschikt voor?
Groet,
Ree
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Wat wil je zeggen met een correctiemodulle ?
Je voorontsteking word gecorigeerd maar het stationaire toerental is met een carburateur steeds vast (buiten de choke natuurlijk).
Daarvoor dient de stationaire sproeier en de stelschroef voor het stationaire toetental.
Met een 123 word de voorontstekingscurve elektronisch toegepast.
De conventionele verdeler van de HY doet dit met centrifugaalgewichtjes.
Het systeem van aad werkt ook bij een 123.
Je voorontsteking word gecorigeerd maar het stationaire toerental is met een carburateur steeds vast (buiten de choke natuurlijk).
Daarvoor dient de stationaire sproeier en de stelschroef voor het stationaire toetental.
Met een 123 word de voorontstekingscurve elektronisch toegepast.
De conventionele verdeler van de HY doet dit met centrifugaalgewichtjes.
Het systeem van aad werkt ook bij een 123.
Hy 1973 verlengde wielbasis.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.