De zoekfunctie
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
De zoekfunctie
Arthur,
Ik heb problemen met de zoekfunctie van het forum. Als ik bijvoorbeeld op 'zuiger' zoek dan wordt er niets gevonden. Dit terwijl dit woord zeker in veel berichten voorkomt. Kun je nagaan wat de oorzaak hiervan is?
Bij voorbaat dank
flyingHY
Gewijzigd: Nadat ik dit bericht heb gemaakt, levert zoeken op zuiger precies dit bericht op!! Het lijkt er op dat bij de verhuizing van het forum alle woorden uit de oude berichten uit de zoekfunctie zijn verdwenen en dat alleen de nieuw aangemaakte berichten in de zoekfunctie komen!
Ik heb problemen met de zoekfunctie van het forum. Als ik bijvoorbeeld op 'zuiger' zoek dan wordt er niets gevonden. Dit terwijl dit woord zeker in veel berichten voorkomt. Kun je nagaan wat de oorzaak hiervan is?
Bij voorbaat dank
flyingHY
Gewijzigd: Nadat ik dit bericht heb gemaakt, levert zoeken op zuiger precies dit bericht op!! Het lijkt er op dat bij de verhuizing van het forum alle woorden uit de oude berichten uit de zoekfunctie zijn verdwenen en dat alleen de nieuw aangemaakte berichten in de zoekfunctie komen!
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Ik moet denken aan een kreet die we in mijn vakgebied nogal eens gebruiken: If it ain't broke - don't fix it.Ehm, bij de verhuizing is 1 tabel niet meegenomen, en dat is inderdaad de zoektabel. Dit kwam omdat deze zo groot was dat het ondoenlijk was om deze mee te nemen....
flyingHY
Sorry, ik kreeg bij de eerste post een fout-melding, dus heb ik nog een keer gepost, maar nu staat hij er twee keer in.
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Je kunt je bericht wissen door op het 'X' knopje te drukken, rechts boven je bericht.
Als jij dat doet, doe ik dat ook voor dit bericht
Erm, ok, dat werkt niet voor normale replies, alleen als je 't topic bent begonnen. Ik ben schijnbaar een andere PHPBB gewend.
Als jij dat doet, doe ik dat ook voor dit bericht

Erm, ok, dat werkt niet voor normale replies, alleen als je 't topic bent begonnen. Ik ben schijnbaar een andere PHPBB gewend.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
hoera
Het heeft even geduurd... maar...
De zoekfunctie zou weer naar behoren moeten werken.
Verder even over de verhuizing (de reden van deze 'ellende')
In plaats van enorm moeten oppassen met de ruimte, kunnen we nu voorlopig even verder. Dus eigenlijk is het nu van "almost broke" naar nog lang niet "broke"
Tja, ook ik ken het gezegde over dingen die stuk zijn...
Bovendien hebben we nu een eigen domein ipv een subdomein.
Dit is ook erg mooi.
Maar goed... Veel plezier op het forum (met de zoekfunctie)
De zoekfunctie zou weer naar behoren moeten werken.
Verder even over de verhuizing (de reden van deze 'ellende')
In plaats van enorm moeten oppassen met de ruimte, kunnen we nu voorlopig even verder. Dus eigenlijk is het nu van "almost broke" naar nog lang niet "broke"
Tja, ook ik ken het gezegde over dingen die stuk zijn...

Bovendien hebben we nu een eigen domein ipv een subdomein.
Dit is ook erg mooi.
Maar goed... Veel plezier op het forum (met de zoekfunctie)
Arthur
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Ik heb weer de zoektermen zuiger en zuigers gebruikt.Ik heb een tijdje lopen testen, en ik denk dat het wel werkt. De zoekmachine vind wel alleen hele woorden en geen delen ervan. FlyingHY, Welke zoekterm gebruik je?
Geven alleen nieuwe berichten.
Naar aanleiding van jouw opmerking dat het wel werkt, heb ik even gezocht op 'bolle', wetende dat er veel over bolle zuigers is geschreven.
Dan krijg ik inderdaad ook oude berichten te zien. Opvallend is dat in deze berichten ook het woord zuiger(s) voorkomt maar dat deze blijkbaar niet in de zoekfunctie zitten.
Gezien de plaats in het alphabet (bolle en zuiger) is de database misschien niet helemaal volledig?
flyingHY