Remtrommels (voor) verwijderen volgens het boekje
Remtrommels (voor) verwijderen volgens het boekje
Hoi daar,
Ik wil mijn remtrommels voor verwijderen voor inspectie en onderhoud van de remmen. Ik dacht dat doe ik zo even maar het lukt me voor als nog niet. Wat heb ik gedaan:
-wiel verwijderd
-alu kapje verwijderd
-dikke moer (38) verwijderd (links, gewone draad dus)
-borgplaatje verwijderd
-de 6 boutjes (11) verwijderd
-handremkabel losgekoppeld
en toen dacht ik ik til die trommel er zo af, maar niet dus. ik heb al met een houten hamer lopen rammen... maar geen beweging. Wel kan ik de as, waar die dikke moer op zat, terug drukken tot hij niet meer naar buiten steekt. De trommel kan ook gewoon draaien, je hoort hem langs de remvoeringen suizen.
Wie weet de procedure volgens het boekje?
Ben ik nog wat vergeten of wie heeft er tips? Alvast bedankt!!
Koen
Ik wil mijn remtrommels voor verwijderen voor inspectie en onderhoud van de remmen. Ik dacht dat doe ik zo even maar het lukt me voor als nog niet. Wat heb ik gedaan:
-wiel verwijderd
-alu kapje verwijderd
-dikke moer (38) verwijderd (links, gewone draad dus)
-borgplaatje verwijderd
-de 6 boutjes (11) verwijderd
-handremkabel losgekoppeld
en toen dacht ik ik til die trommel er zo af, maar niet dus. ik heb al met een houten hamer lopen rammen... maar geen beweging. Wel kan ik de as, waar die dikke moer op zat, terug drukken tot hij niet meer naar buiten steekt. De trommel kan ook gewoon draaien, je hoort hem langs de remvoeringen suizen.
Wie weet de procedure volgens het boekje?
Ben ik nog wat vergeten of wie heeft er tips? Alvast bedankt!!
Koen
Staal is stoer, lassen een hobby, HY een project.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Daar heb je echt een slagtrekker voor nodig. Kun je huren bij het HY-team, of bij een van de lieden die achterin het blaadje van Le camion staan. Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gedaan heb, maar volgens mij maak je teveel los. Ik zal eens even gluren in de boeken.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
remtrommels
De handrem kabel haal ik nooit los. Nu inderdaad een slag of trommeltrekker er op en dan.....rammen. De trommel kan inderdaad behoorlijk vast zitten. Soms is het nodig om de remschoenen iets terug te stellen omdat er dan een rand in de trommel zit die op de remschoenen blijft hangen.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Gelukt!!!
ik heb het wiel er weer op gezet en met een moker van onder de auto tegen de band aan lopen meppen! Een tip van Gerard Maas, bedankt!
na een paar slagen kwam hij stukje bij beetje.
De ene kant is het volledige lager mee gekomen, de twee trapezium lagers en de bus er om heen, de andere kant is de bus blijven zitten en alleen 1 trapezium lager mee gekomen.
Tips om de lagers schoon te maken??
En ik heb de remtrommels laten uitdraaien bij het beste bedrijf!!! Rekos in Almelo.(heel karwei trouwens met beide remtrommel in een winkel tas met het openbaar vervoer vanuit Enschede!) Eén trommel bleek enorm ovaal te zijn, en beide waren roestig.
Nou bedankt voor zover en de groeten,
Koen
ik heb het wiel er weer op gezet en met een moker van onder de auto tegen de band aan lopen meppen! Een tip van Gerard Maas, bedankt!
na een paar slagen kwam hij stukje bij beetje.
De ene kant is het volledige lager mee gekomen, de twee trapezium lagers en de bus er om heen, de andere kant is de bus blijven zitten en alleen 1 trapezium lager mee gekomen.
Tips om de lagers schoon te maken??
En ik heb de remtrommels laten uitdraaien bij het beste bedrijf!!! Rekos in Almelo.(heel karwei trouwens met beide remtrommel in een winkel tas met het openbaar vervoer vanuit Enschede!) Eén trommel bleek enorm ovaal te zijn, en beide waren roestig.
Nou bedankt voor zover en de groeten,
Koen
Hoi,
Weet iemand nu ook hoe ik de trapeziumlagers moet verwijderen van de remtrommels.
Dan kan ik ze namelijk schoonmaken en opnieuw invetten.
Dan kan ik ook de remtrommels laten stralen en schilderen.
Kan dit door verhitting met een gasbrander? of gaat dan het lager stuk?
alvast bedankt, Koen
Weet iemand nu ook hoe ik de trapeziumlagers moet verwijderen van de remtrommels.
Dan kan ik ze namelijk schoonmaken en opnieuw invetten.
Dan kan ik ook de remtrommels laten stralen en schilderen.
Kan dit door verhitting met een gasbrander? of gaat dan het lager stuk?
alvast bedankt, Koen