Ontroesten
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Ontroesten
Hallo mede-roestaurateurs,
Van Marcel Post kreeg ik een artikel toegestuurd over het ontroesten van metaal door middel van elektriciteit. Ik heb het systeem ondertussen gemaakt en gebruikt. Kijk voor de uitleg en de eerste resultaten op http://www.flyinghy.nl/ontroesten.htm
flyingHY
Van Marcel Post kreeg ik een artikel toegestuurd over het ontroesten van metaal door middel van elektriciteit. Ik heb het systeem ondertussen gemaakt en gebruikt. Kijk voor de uitleg en de eerste resultaten op http://www.flyinghy.nl/ontroesten.htm
flyingHY
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Tot nog toe zijn mijn ervaring voornamelijk beperkt tot dingen die helemaal verroest waren. Als er nog verf op zat dan ging het wel met het borstelen eraf. Maar nu praat ik over gietijzeren delen zoals de waterpomp. De verf die daar op zit gaat er met een staalborstel zo wie zo al af door de slechte hechting van de verf op het metaal. Zodra ik dingen heb gedaan die nog (gedeeltelijk) verf bevatten zal ik het laten weten.Direkt maar een praktisch vraagje: wat te doen met een verflaagje (of althans de overblijfselen hiervan) op het te behandelen onderdeel?
flyingHY
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Leuk om praktijkervaringen te lezen. Ik liep zelf ook al een tijdje rond met de gedachten om hier mee aan de slag te gaan.
Ik had dan ook al een topic op het Citroen-forum hierover aangemaakt.
Ik had dan ook al een topic op het Citroen-forum hierover aangemaakt.
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Frank vroeg:
flyingHY
Ik heb nu een paar delen gedaan (motorsteunen) waar nog verf op zat, en dat blijft er op zitten. Alleen als er roest onder zit dan gaat de verf er af. Anders blijft het zitten en moet je het eraf borstelen of verfafbijt gebruiken.Direkt maar een praktisch vraagje: wat te doen met een verflaagje (of althans de overblijfselen hiervan) op het te behandelen onderdeel?
flyingHY