Chokekabel

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Pietervdb
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Chokekabel

Bericht door Pietervdb »

Nu is tijdens 1 van de werken aan de carburator een stukje van de chokekabel afgebroken, zo ongeveer tot waar het omhulsel eindigd. Ik kan die kabel dus niet opnieuw aan de carburator bevestigen. Bovendien ben ik het vijsje dat de kabel vastmaakt aan de carb kwijtgeraakt (is naar de grond gevallen en niet meer te vinden tussen de steentjes - veel te klein dat vijsje).

Wat kan ik nu best doen? Het omhulsel (een veer dacht ik) op een of andere manier inkorten? En hoe doe je zoïets dan best? En zo een vijsje, waar kan je dat vinden?

mvg
Pieter
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Ik had precies hetzelfde (alleen kon ik 't schroefje wel terugvinden ;)), ik had de kabel de vorige keer denk ik te strak aangedraaid waardoor hij brak.

Ik zie bij mij niet hoe ik 'm korter zou kunnen maken, 't ding staat al erg straks gespannen. Heb dus een nieuwe gekocht, weet niet meer precies wat het me heeft gekost, maar veel kan het niet zijn geweest.

Alleen nu komt weer het leuke van de chokeknop op het dashboard loskrijgen... dat is me tot nu toe nog steeds niet gelukt.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
roanta
HY Forum Expert
HY Forum Expert

choke kabel

Bericht door roanta »

als je de dop erf draait van de dashboard kabel , dan heb je de onderste platte ring ( rondel achtig ) deze is een moer tergelijkertijd :D , dus best met een stevigge (niet versleten tang goed grip op de tandjes ) naar links draaien , en het achterste wat tegenhouden en klaar ;-)
En ja , het kan verdikke stevig vastzitten soms :shock:

groet Jeroen
HY Minibus 13 ramen en 6 Meter van 1976 en verbouwd bij Baeten.
Eenig model
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: choke kabel

Bericht door rodeHY »

roanta schreef:En ja , het kan verdikke stevig vastzitten soms
En op het moment dat je denkt dat de moer los gaat, schiet de tang er van af en heb je 2 mooie ronde krassen rondom je chokeknop. Zeker een combinatietang zal er vanaf schieten. Gebruik daarom liever een waterpomptang die je zo groot mogelijk afstelt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Succes,

Frank
Plaats reactie