bobine, bougies, kabels, condensater, de kop van de delco, de rotor,... zijn allemaal vervangen, dus die werken zeker. Compressie heb ik ooit eens gemeten en die was goed genoeg (bij 1 cilinder wat minder - 5 dacht ik). Dus ik weet ook niet wat het nog kan zijn...
Misschien is het toch nog intressant om alsnog eens wat olie te piuiten in elke cilinder en hem een paar rondjes laten draaien?
gr
Pieter
Motor opnieuw starten na stilstaan
-
- HY Forum Super Expert
Misschien staat je ontsteking 180 graden gedraaid. Pin in het vliegwiel zegt nog niet of de betreffende cylinder in de ontstekingsstand staat of aan het begin van de aanzuigslag. Krijg je alleen af en toe een verschrikkelijke klap in je uitlaat maar de motor wil niet aanslaan??? Kijk dan eens of de ontsteking niet 180 graden is gedraaid. (met kleppendeksel eraf is gemakkelijk te controleren welke cylinder in de arbeidslag staat; hiervan zijn beide kleppen gesloten.)
Succes,
Stef
Succes,
Stef
HY '76
motor slaat wel aan, maar het duurt altijd zo verschrikkelijk lang tegen dat hij start... Toen ik hem voor de eerste keer startte stonden de bougies verkeerd, toen had ik ze allemaal 180° verplaatst en startte hij wel. Dus die staan zeker goed. Bij alle andere HY's die ik zie, startten die quasi direct als de startknop wordt ingedrukt...