Dingen die ik zoal heb meegemaakt;
Oude mannetjes die je helemaal nakijken bij he passeren, auto's die op de snelweg inhalen om vervolgens wild zwaaiend met alarmverlichting aan voor ons gingen rijden, bestuurders die van verbazing stil gingen staan op een kruispunt terwijl ze voorang hadden, gefilmd worden bij het oprijden van de camping, noem maar op! Echt super!!!

De eerste dag hebben we overnacht in zeeland. Hier lagen mijn schoonouders met hun boot. Na een bezoek aan hun merkte ik dat de accu's leeg waren. Ik had de lampen laten branden en de koelkast had de boordaccu leeg getrokken. Een starthulp van de ANWB heeft haar weer aan de praat geholpen. Toen de vriendelijke wegenwachter weg reed wilde ik vertrekken, helaas, ze sloeg weer af. Reden; gaspot leeg.
Wegenwacht weer gebeld en op benzine verder. Ach, kan gebeuren.

De tweede nacht hebben wij doorgebracht onder Rouen. Na een probleemloze en heerlijke rit hebben we daar heellijk geslapen om de volgende dag onze tocht voort te zetten naar Normandië.



Eenmaal op de plaats vanbestemming zagen wij een fantastiche HY van de plaatselijke Solex-club voor de camping staan! Ze hadden net een rondrit achter de rug.


Ons plekje op de camping;

Een paar dagen daarna troffen wij een trotse slager aan die zijn HY nooit weggedaan heeft, en dus nog steeds dagelijks gebruikt. De beste man had de dame in geweldige staat met nog de originele koelkasten en vleeshaken er in zitten. Echt een droompje!!!




Daarna sloeg het noodlot toe; wat een dagje pretpark met de kids zou moeten worden, werd een dagje parking bij een supermarkt. Toen ik weg wilde rijden brak mijn koppelingskabel. Op zich geen groot probleem, als je er eentje voor handen hebt...
Na 5 uren wachten werd uiteindelijk onze bus naar de camping gebracht door een erg vriendelijke depaneur.





Tijdens het bellen met de ANWB schoot mij dit draadje in gedachten. En Waterman77 heeft kunnen regelen dat ik zeer snel een nieuwe kabel op de camping binnen kreeg, hiervoor erg bedankt, super!!!
Helaas paste de kabel niet. Er ontbrak een ring waardoor de buitenmantel niet goed bevestigd kon worden. Na een paar uurtjes kwam er een Mcgiver-oplossing die erg degelijk was.
Na verscheidene testkilometers had ik er goed vertrouwen in gekregen, de terugreis kon beginnen!
Helaas zijn we de volgende dag in België gestrandt.... De versnellingsbak begon lawaai te maken, een inspectie wees er op dat hij olie lekte. Bijvullen maakte hem stiller, maar niet zoals het zou moeten. Hij had dus al flink op zijn donder gehad. Ook al hield ik het olieniveau continu op peil, het schakelen ging steeds slechter. Met dit in mijn achterhoofd leek het mij het verstandigst om een hotel op te zoeken en de volgende dag verder te zien.
De volgende dag (vandaag dus) moest ik mijn busje voor de tweede maal uit zwaaien...

Ze staat dus nu nog in België. Wij zijn met vervangend vervoer terug gereden. Dit betreft een VW Touran, opmerkelijk is het gebrek aan vering en de ondoordachte indeling van dit monster. Ergonomie is de beste Duitsers vreemd volgens mij. Maar het reed...


Hoewel ik een Picasso nooit erg heb kunnen waarderen, viel het comfort hiervan erg op toen we hier uit stapten (taxi) en overstapten in het Duitsche blikwerk.
Maar goed, mijn complimenten gaan uit naar de ANWB. Alles mocht allemaal wat tijd in beslag nemen, maar het is wel allemaal keurig voor elkaar gekomen. Helemaal top!
Nu maar wachten op het moment dat mijn HY thuis gebracht wordt... snif...
Achteraf kijk ik terug op een geslaagde vakantie waarvan het avontuur ingecalculeerd was. Met een reisverzekering en een IRK op zak kan je weinig gebeuren. Ik heb genoten van het rijden en vooral van de geweldige reacties. Ook al hebben we pech gehad, het busje is helemaal top.
Er zal wel weer behoorlijk wat werk aan de winkel zijn, maar daar slaan we ons ook wel weer doorheen. Volgend jaar gaan we gewoon weer op herhaling.